FANDOM

Kehl - bobołak, jeden z kościejowych. Sprzeciwił się przywódcy Fregenalowi i wydał go Visennie i Korinowi. Brał udział w
Kehl.jpg

Wizerunek Kehla z komiksu.

walce z kościejem. W wyniku odniesionych ran zmarł.

Jeździec był Bobołakiem.
- Będę mówił krótko - zawołał, nie zsiadając z konia.
Jego małe, błyszczące oczka migotały, wpół skryte w futrze, porastającym twarz. - Jestem obecnym dowódcą grupy, którą tam widzicie. Dziewięciu Bobołaków, pięciu ludzi, trzech Vranów, jeden Elf.

Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna

Bobołak pochylił się, spojrzał na czarodziejkę znad końskiego karku. Nie był młody futro miał już prawie popielate, upstrzone białymi kosmykami.

Kehl wyprostował się, krzyknął na konia, pocwałował do swoich. Po chwili konni formując kolumnę, otaczając wóz, ruszyli w stronę drogi.(..)Jedynie Kehl, mijając ich, uniósł lekko dłoń w pożegnalnym geście, z dziwnym grymasem na twarzy przypatrując się Visennie.

Z bojowym okrzykiem Kehl runął na kościeja. Zanim jednak dopadł potwora, straszliwe łapy zwarły się, chwytając konia w kolczaste kleszcze. Bobołak wyleciał z siodła, poturlał się po ziemi.

Kościej zasyczał, puścił konia, rozrzucił łapy na boki, zawadzając Kehla ostrymi kolcami, podrywając z ziemi, ciskając w bok, na piarg. Kehl zwalił się na skały, wypuszczając miecz. Kościej wykonał półobrót, sięgnął szczypcami i capnął go. Mała figurka Bobołaka zawisła w powietrzu.

- To ty, królewiczu - rzekł Kehl cicho, ale spokojnie i wyraźnie.
- Miałeś rację... Bez broni jestem śmieć. A bez ręki? Chyba gówno, co?

Visenna klęka nad Bobołakiem, delikatnie gładzi go po czole, dotyka skroni. Kehl drgnął, zadygotał, wyprężył się i zastygł, nieruchomy.

Dane z komiksów Edytuj

- Nie musiałeś wracać Bobołaku. Więc dlaczego?
- Bo prawa, które mną rządzą są inne od ludzkich. No ruda wiedźmo, spełniła się twoja przepowiednia. Czas na tamtą stronę... Pomożesz?...

Droga bez powrotu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki