FANDOM

Widzisz te ślady? Pogryzły mnie pluskwy. Rozumiesz?! Ja mam pluskwy, Geralt. Ja, Keira Metz, doradczyni Foltesta i członkini Loży Czarodziejek!Keira Metz do Geralta[1]
Keira Metz z Carreras – temerska czarodziejka, zasiadała w radzie króla Foltesta (wraz z Triss i Fercartem) aż do czasu, gdy została wypędzona z Temerii. Członkini Loży.

Wygląd i charakter

Keira była niewysoka i szczupła, miała długie, proste włosy w kolorze słomy.

Podczas bankietu na Thanedd założyła pantofelki ze skóry rogatej agamy i bluzeczkę z zielonego tiulu. Na szyi nosiła medalion w kształcie krzyża ankh, srebrny, wysadzany cyrkoniami.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon przez cały czas chodziła boso, niezależnie od miejsca, w którym się znajdowała.

Z charakteru porywcza, a nawet agresywna, nie bojąca się konfrontacji, głośna i wyzywająca, zarówno strojem jak i zachowaniem.

Historia

Przewrót na Thanedd

Podczas przewrotu została skopana i wyrzucona oknem przez Atrauda Terranovę. Wylatując spadła na Geralta. Po przewrocie wstąpiła do Loży, gdzie była jedną z najmłodszych członkiń, jednocześnie dość mało aktywną.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon

Pierwszy raz Geralt spotyka Keirę na bagnach w Velen. Czarodziejka tłumaczy mu, że życie i aktualna sytuacja polityczna świata, zmusiły ją do mieszkania na znienawidzonej wsi i udawania lokalnej guślarki. Keira pomaga Geraltowi w zdobyciu informacji na temat Ciri, w tym celu udają się do jaskini, w której swą siedzibę miał elfi czarodziej, który pytał czarodziejkę o Jaskółkę. Potem Geralt ma okazję pomóc Keirze, oczyszczając wyspę Kłomnicę z ciążącej na niej klątwy, za co ta wynagradza go miłym spędzeniem dnia. Jeśli Biały Wilk się zgodzi, może z nią również uprawiać seks. W dalszej części akcji, Keira podstępem zdobywa tajne notatki czarodzieja Aleksandra i postanawia przedstawić Radowidowi projekt potężnej broni w zamian za amnestię.

Geralt zażąda zwrotu notatek:
Keira odmawia i pojawia się możliwość zabicia jej.
Geralt stara się przemówić czarodziejce do rozsądku i proponuje jej skrycie się w Kaer Morhen:
Keira, zachowując notatki przystaje na propozycję, po czym pomaga wiedźminom w obronie Ciri przed Dzikim Gonem. Po skończonej walce, zakochuje się z wzajemnością w Lambercie, któremu podczas bitwy uratowała życie i razem opuszczają twierdzę w nieznanym kierunku. Po latach, Keira zasłynęła jako wynalazczyni leku na Catrionę.
Geralt pozwala czarodziejce na złożenie wizyty Radowidowi:
Jej urok i chęć pomocy na nic się zdają, a Radowid skazuje ją na śmierć poprzez nabicie na pal w Novigradzie. O jej śmierci Geralt dowie się od Triss , która poprosi go o pomoc w odzyskaniu zwłok Keiry.

Ciekawostki

  • Była dowódcą grupy ofensywnej, która oblegała zamek Rhys-Rhun.
  • W grze Wiedźmin 2 Cynthia, opisując czarodziejki twierdzi, że Keira jest znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów oraz dawno straciła zapał do magii.
  • W grze Wiedźmin na początku aktu 3 widzimy jak Triss Merigold plotkuje przez megaskop z jasnowłosą czarodziejką -najprawdopodobniej była to Keira Metz, która podobnie jak Triss należała wcześniej do Rady Królewskiej Temerii.
  • Nienawidzi wsi.
  • Nie cierpi i boi się szczurów.
  • Twarz Keiry w grze Wiedźmin 3 jest zaskakująco podobna do twarzy szefa animatorów w CD Projekt RED, Tomasza Zawady.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Keira Metz