FANDOM

Widzisz te ślady? Pogryzły mnie pluskwy. Rozumiesz?! Ja mam pluskwy Geralt. Ja, Keira Metz, doradczyni Foltesta i członkini Loży Czarodziejek!
— Keira Metz do Geralta[źródło]

Keira Metz z Carrerasczarodziejka niskiego wzrostu o długich, prostych blond włosach i zgrabnej figurze. Z charakteru porywcza, a nawet agresywna, nie bojąca się konfrontacji, głośna i wyzywająca, tak strojem jak i zachowaniem. Keira zasiadała w radzie u króla Foltesta (wraz z Triss i Fercartem) aż do czasu, gdy została wypędzona z Temerii. Podczas przewrotu została skopana i wyrzucona oknem przez Atrauda Terranovę. Wylatując spadła na Geralta. Po przewrocie na Thanedd wstąpiła do Loży, gdzie była jedną z najmłodszych członkiń, jednocześnie dość mało aktywną.

Dlatego jestem w radzie Foltesta z Temerii, zasiadam tam razem z Fercartem i Keirą Metz.
Krew elfów

Nim wiedźmin odzyskał mowę, podeszła do nich niewy­soka, szczupła czarodziejka o długich, prostych włosach koloru słomy. Poznał ją od razu - była to ta w pantofel­kach ze skóry rogatej agamy i bluzeczce z zielonego tiulu, nie kryjącej nawet tak drobnego detalu jak mały pieprzyk nad lewą piersią. (...) Keira Metz spojrzała mu prosto w oczy, skrzywiła usta. Na szyi nosiła medalion w kształcie krzyża ankh, srebr­ny, wysadzany cyrkoniami.
Czas pogardy

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Pierwszy raz Geralt spotyka Keirę na bagnach w Velen. Czarodziejka tłumaczy mu, że życie i aktualna sytuacja polityczna świata, zmusiły ją do mieszkania na znienawidzonej wsi i udawania lokalnej guślarki. Keira pomaga Geraltowi w zdobyciu informacji na temat Ciri, w tym celu udają się do jaskini, w której swą siedzibę miał elfi czarodziej, który pytał czarodziejkę o Jaskółkę. Potem Geralt ma okazję pomóc Keirze, oczyszczając wyspę Kłomnicę z ciążącej na niej klątwy, za co ta wynagradza go miłym spędzeniem dnia. Jeśli Biały Wilk się zgodzi, może z nią również uprawiać seks. W dalszej części akcji, Keira podstępem zdobywa tajne notatki czarodzieja Aleksandra i postanawia przedstawić Radowidowi projekt potężnej broni w zamian za amnestię.

  • Geralt zażąda zwrotu notatek: Keira odmawia i pojawia się możliwość zabicia jej.
  • Geralt stara się przemówić czarodziejce do rozsądku i proponuje jej skrycie się w Kaer Morhen: Keira, zachowując notatki przystaje na propozycję, po czym pomaga wiedźminom w obronie Ciri przed Dzikim Gonem. Po skończonej walce, zakochuje się z wzajemnością w Lambercie, któremu podczas bitwy uratowała życie i razem opuszczają twierdzę w nieznanym kierunku. Po latach, Keira zasłynęła jako wynalazczyni leku na Catrionę.
  • Geralt pozwala czarodziejce na złożenie wizyty Radowidowi: Jej urok i chęć pomocy na nic się zdają, a Radowid skazuje ją na śmierć poprzez nabicie na pal w Novigradzie.

Wpis z dziennika Edytuj

Spotkania Geralta z czarodziejką Keirą Metz zawsze należały do zaskakujących. Ostatnim razem, podczas sławnego puczu na Thanedd magiczka dosłownie wylądowała na wiedźminie po tym, jak jeden ze zbuntowanych konfratrów wyrzucił ją przez okno. Widoki towarzyszące ich powtórnemu spotkaniu w Velen były zdecydowanie przyjemniejsze dla oka.

Przysłowie „raz na wozie, raz pod wozem” doskonale obrazowało losy Keiry. Poważana niegdyś doradczyni Króla Foltesta została wygnana z Temerii, gdy czarodzieje utracili zaufanie. Późniejszą przynależnością do Loży czarodziejek zaskarbiła sobie też nienawiść zarówno władcy Redanii jak i Cesarza Nilfgaardu. W rezultacie musiała się ukrywać w zabitej dechami wiosze, pełniąc obowiązki lokalnej znachorki i czarownicy. Nie trudno zgadnąć, że szczerze nie cierpiała swego obecnego położenia.

Keira nigdy nie przestała tęsknić za blichtrem królewskiego dworu. Żyjąc w krytej strzechą chacie, wracała wciąż myślami do sal balowych i pałacowych ogrodów. Pewnego razu postanowiła więc uciec od ponurej atmosfery Velen i zorganizować wystawną kolację.

Zdobycie wyszukanych wiktuałów było mniej problematyczne niż znalezienie odpowiedniego towarzystwa. W roli współbiesiadnika Keira widziała jedynie Geralta. Wiedźmin ochoczo przyjął zaproszenie na kolację – i nie tylko.

Niestety, tak mile rozpoczęty wieczór zakończył się w sposób dla wiedźmina przykry. Keira uśpiła go bowiem podstępnie rzuconym zaklęciem – chcąc zapewne coś przed Geraltem ukryć...

Okazało się, że Keira konsekwentnie manipulowała wiedźminem, by przejąć notatki jej nieżyjącego konfratra, Aleksandra z Kłomnicy. Keira planowała użyć ich jako karty przetargowej w paktach z Radowidem.

Badania nad chorobą miały być dla niej glejtem powrotnym do życia bez wszy, pluskiew i brudu.

Jeśli Geralt wysyła Keirę do Kaer Morhen:

Geraltowi udało się ostatecznie odwieść Keirę od pomysłu układania się z władcą, którego ulubionymi narzędziami negocjacyjnymi były kajdany i stosy. Zamiast do Oxenfurtu czarodziejka zgodziła się pojechać do Kaer Morhen.

Jeśli Geralt zabija Keirę:

Czarodziejka była zdeterminowana, by dopiąć swego, lecz Geralt nie mógł jednak pozwolić na realizację planów. Żadna ze stron nie chciała ustąpić, doszło więc do starcia, w wyniku którego Keira Metz poniosła śmierć.
Jaskier

Ciekawostki Edytuj

  • Była dowódcą grupy ofensywnej, która oblegała zamek Rhys-Rhun
  • W grze Wiedźmin 2 Cynthia, opisując czarodziejki twierdzi, że Keira jest znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów i uważa, że dawno straciła zapał do magii.
  • W grze Wiedźmin na początku aktu 3 widzimy jak Triss Merigold rozmawia przez megaskop z jasnowłosą czarodziejką. Najprawdopodobniej była to Keira Metz, która podobnie jak Triss należała wcześniej do Rady Królewskiej Temerii.
  • Nienawidzi wsi.
  • Nie cierpi i boi się szczurów.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki