Wikia

Wiedźmińska Wiki

Keira Metz

3190stron na
tej wiki
Komentarze0

Widzisz te ślady? Pogryzły mnie pluskwy. Rozumiesz?! Ja mam pluskwy Geralt. Ja, Keira Metz, doradczyni Foltesta i członkini Loży Czarodziejek!
—Keira Metz do Geralta

Keira Metz z Carrerasczarodziejka niskiego wzrostu o długich, prostych blond włosach i zgrabnej figurze. Z charakteru porywcza, a nawet agresywna, nie bojąca się konfrontacji, głośna i wyzywająca, tak strojem jak i zachowaniem. Keira zasiadała w radzie u króla Foltesta, aż do czasu, gdy została wypędzona z Temerii. Podczas przewrotu, została skopana i wyrzucona oknem przez Atrauda Terranovę. Wylatując, spadła na Geralta. Po przewrocie na Thanedd wstąpiła do Loży, gdzie była jedną z najmłodszych członkiń, jednocześnie dość mało aktywną.

Nim wiedźmin odzyskał mowę, podeszła do nich niewy­soka, szczupła czarodziejka o długich, prostych włosach koloru słomy. Poznał ją od razu - była to ta w pantofel­kach ze skóry rogatej agamy i bluzeczce z zielonego tiulu, nie kryjącej nawet tak drobnego detalu jak mały pieprzyk nad lewą piersią.(...)Keira Metz spojrzała mu prosto w oczy, skrzywiła usta. Na szyi nosiła medalion w kształcie krzyża ankh, srebr­ny, wysadzany cyrkoniami.
Czas pogardy, str. 127

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Pierwszy raz Geralt spotyka Keirę na bagnach w Velen. Czarodziejka tłumaczy mu, że życie i aktualna sytuacja polityczna świata, zmusiły ją do mieszkania na znienawidzonej wsi i udawania lokalnej guślarki. Keira pomaga Geraltowi w zdobyciu informacji na temat Ciri, w tym celu udają się do jaskini, w której swą siedzibę miał elfi czarodziej, który pytał czarodziejkę o Jaskółkę. Potem Geralt ma okazję pomóc Keirze, oczyszczając wyspę Kłomnicę z ciążącej na niej klątwy, za co ta wynagradza go miłym spędzeniem dnia. Jeśli Biały Wilk się zgodzi, może z nią również uprawiać seks. W dalszej części akcji, Keira podstępem zdobywa tajne notatki czarodzieja Aleksandra i postanawia przedstawić Radowidowi projekt potężnej broni w zamian za amnestię.

  • Geralt zażąda zwrotu notatek: Keira odmawia i pojawia się możliwość zabicia jej.
  • Geralt stara się przemówić czarodziejce do rozsądku i proponuje jej skrycie się w Kaer Morhen: Keira, zachowując notatki przystaje na propozycję, po czym pomaga wiedźminom w obronie Ciri przed Dzikim Gonem. Po skończonej walce, zakochuje się z wzajemnością w Lambercie, któremu podczas bitwy uratowała życie i razem opuszczają twierdzę w nieznanym kierunku. Po latach, Keira zasłynęła jako wynalazczyni leku na Catrionę.
  • Geralt pozwala czarodziejce na złożenie wizyty Radowidowi: Jej urok i chęć pomocy na nic się zdają, a Radowid skazuje ją na śmierć poprzez nabicie na pal w Novigradzie.

Ciekawostki Edytuj

  • Była dowódcą grupy ofensywnej, która oblegała zamek Rhys-Rhun
  • Jej nazwisko pochodzi najprawdopodobniej od miasta położonego w północno-wschodniej Francji.
  • W grze Wiedźmin 2, Cynthia, opisując czarodziejki twierdzi, że Keira jest znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów i uważa, że dawno straciła zapał do magii.
  • W grze Wiedźmin na początku aktu 3 widzimy jak Triss Merigold rozmawia przez megaskop z jasnowłosą czarodziejką. Najprawdopodobniej była to Keira Metz, która podobnie jak Triss należała wcześniej do Rady Królewskiej Temerii.
  • Nienawidzi wsi.

Galeria Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki