Wikia

Wiedźmińska Wiki

Keira Metz

Dyskusja2
2958stron na
tej wiki
Keira
KEIRA, grafika: Patacat, część ilustracji rozdziału VI - Chrzest ognia
PatacatDodany przez Patacat

Keira Metz z Carreras (czyt. kejra metz) – czarodziejka niskiego wzrostu o długich, prostych blond włosach i zgrabnej figurze. Z charakteru porywcza a nawet agresywna, nie bojąca się konfrontacji, głośna i wyzywająca, tak strojem jak i zachowaniem. Keira zasiadała w radzie u króla Foltesta, aż do czasu, gdy została wypędzona z Temerii. Podczas przewrotu, została skopana i wyrzucona oknem przez Atrauda Terranovę. Wylatując, spadła na Geralta. Po przewrocie na Thanedd wstąpiła do Loży, gdzie była jedną z najmłodszych członkiń, jednocześnie dość mało aktywną.

Nim wiedźmin odzyskał mowę, podeszła do nich niewy­soka, szczupła czarodziejka o długich, prostych włosach koloru słomy. Poznał ją od razu - była to ta w pantofel­kach ze skóry rogatej agamy i bluzeczce z zielonego tiulu, nie kryjącej nawet tak drobnego detalu jak mały pieprzyk nad lewą piersią.(...)Keira Metz spojrzała mu prosto w oczy, skrzywiła usta. Na szyi nosiła medalion w kształcie krzyża ankh, srebr­ny, wysadzany cyrkoniami.
Czas pogardy, str. 127

CiekawostkiEdytuj

  • Była dowódcą grupy ofensywnej, która oblegała zamek Rhys-Rhun.
  • jej nazwisko pochodzi najprawdopodobniej od miasta położonego w północno wschodniej Francji.
  • w grze Wiedźmin 2, Cynthia, opisując czarodziejki twierdzi że Keira jest znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów, uważa, że dawno straciła zapał do magii.

Więcej od Wikii

Losowa wiki