FANDOM

Kelpie

Wizerunek z Gry Wyobraźni

Kelpie (a właściwie Morszczyniec) – potwór morski, wedle przesądu mogący przybrać postać rumaka, delfina bądź kobiety, w rzeczywistości zaś zawsze wyglądający jak kupa zielska.

Ciri czuła się znacznie lepiej, ale ku zdziwieniu i zadowoleniu Vysogoty w ogóle nie mówiła o odjeździe. Wywiodła z obórki swą karą Kelpie - Vysogota wiedział, że na Północy nazwę "kelpie" nosił morszczyniec, groźny potwór morski, wedle przesądu mogący przybrać postać pięknego rumaka, delfina a nawet urodziwej kobiety, w rzeczywistości zaś zawsze wyglądający jak kupa zielska.

Wieża Jaskółki

- Czarnowłosa w sieci - podjęła wyspiarka - kaszle, woda morska pluje i targa się, a Gudrun, nerwowa, bo przy nadziei jest, we wrzask: "Kelpie! Kelpie! Havfrue!" A przecie każdy głupi widział, ze to nie kelpie, bo kelpie dawno by już siec podarła, gdzie by się tam potworzyca na barkas wytaszczyć dala!

Wieża Jaskółki

Dane z innych źródeł Edytuj

  • "Rękopis znaleziony w smoczej jaskini. Kompendium wiedzy o literaturze fantasy" Andrzeja Sapkowskiego

Kelpie – szkocki duch wodny, najczęściej pojawiający się w postaci pięknego pełnokrwistego konia. Pozwala się dosiąść i jeździć na sobie jakiś czas, po czym znienacka skacze w wodę i topi jeźdźca.

Etymologia słowa Edytuj

Słowo to pochodzi prawdopodobnie od kelp, wodorost morski, morszczyn, być może od gaelickiego cailpeach (jałówka).

Ciekawostki Edytuj