FANDOM

Królestwo Kerack
Stolica Kerack
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Viraxas
Język urzędowy Język Wspólny
Herb
COA Kerack var1
pierwszy wariant
Błękitny delfin nageant (czyli płynący) z czerwonymi płetwami i ogonem, w polu złotym.
COA Kerack var2
drugi wariant
Błękitny delfin nageant queue contournee z czerwonymi płetwami i ogonem, w polu złotym.
Hrb unof Kerack
trzeci wariant
(nieoficjalny)
Chorągiew królewska
Flaga Kerack
pierwszy wariant
(nieoficjalny)
Flaga Kerack2

Królestwo Kerack

Kerackkrólestwo północy, leżące na południu rzeki Adalatte. Graniczy z Verden, Cidaris, Brokilonem i prawdopodobnie Bremervoord.

OrteliusKerack

Królestwo Kerack na Mapie Orteliusa (mapa może zawierać błędy)

Do czasu opublikowania Sezonu burz jedyną pewną informacją podaną przez autora w całym wiedźmińskim cyklu była wiadomość, że Viraxas (podobnie zresztą jak Ervyll – król Verden) do tego stopnia "nie lubił" Eithné – pani driad, że nie uznał nawet za stosowne wysłać do Brokilonu posłów.

Znani obywatele

Królowie oraz inni władcy Kerack

Inni

Ważne miejsca

Historia

Sezonu Burz dowiadujemy się, że na jedno pokolenie przed rokiem 1245, czyli zapewne między 1200 a 1220, kupiec i pirat Osmyk przejął władzę nad kawałkiem wybrzeża przy ujściu rzeki Adalatte i koronował się na króla Kerack. Po nim panowali syn Belohun i wnuk Viraxas.

Zarówno na ekspedycje z Kerack, jak i z Verden napadały w okolicach Brokilonu bandy driad (w tym te, prowadzone przez Milvę).

Powierzchnia

Państewko jest bardzo małe, stolicę od sąsiedniego miasta Cidaris, będącego stolicą królestwa o tej samej nazwie, dzielą tylko dwa dni drogi. Być może w kierunku południowym jego terytorium rozciąga się dalej. 

Jako oddzielne państo Kerack istniał niezbyt długo, w bliżej nieokreślonym czasie został podzielony pomiędzy Cidaris a Verden.

Herb

Godłem królów Kerack jest błękitny delfin nageant o czerwonych płetwach i ogonie, na złotym tle.

Galeria

Władcy Kerack COA Kerack var2 COA Kerack var1
OsmykBelohunViraxas
Królowe
Ildiko Breckl
Inni członkowie dynastii kerackiej
EgmundElmerXander