FANDOM

Kerackkrólestwo północy, leżące na południu rzeki Adalatte. Graniczy z Verden, Cidaris, Brokilonem i prawdopodobnie Bremervoord.

Do czasu opublikowania Sezonu burz jedyną pewną informacją podaną przez autora w całym wiedźmińskim cyklu była wiadomość, że Viraxas (podobnie zresztą jak Ervyll – król Verden) do tego stopnia "nie lubił" Eithné – pani driad, że nie uznał nawet za stosowne wysłać do Brokilonu posłów.

Znani obywatele Edytuj

Królowie oraz inni władcy Kerack Edytuj

Inni Edytuj

Ważne miejsca Edytuj

Historia Edytuj

Sezonu Burz dowiadujemy się, że na jedno pokolenie przed rokiem 1245, czyli zapewne między 1200 a 1220, kupiec i pirat Osmyk przejął władzę nad kawałkiem wybrzeża przy ujściu rzeki Adalatte i koronował się na króla Kerack. Po nim panowali syn Belohun i wnuk Viraxas.

Zarówno na ekspedycje z Kerack, jak i z Verden napadały w okolicach Brokilonu bandy driad (w tym te, prowadzone przez Milvę).

Powierzchnia Edytuj

Państewko jest bardzo małe, stolicę od sąsiedniego miasta Cidaris, będącego stolicą królestwa o tej samej nazwie, dzielą tylko dwa dni drogi. Być może w kierunku południowym jego terytorium rozciąga się dalej. 

Jako oddzielne państo Kerack istniał niezbyt długo, w bliżej nieokreślonym czasie został podzielony pomiędzy Cidaris a Verden.

Herb Edytuj

Godłem królów Kerack jest błękitny delfin nageant o czerwonych płetwach i ogonie, na złotym tle.

Galeria Edytuj