Fandom

Wiedźmińska Wiki

Kerack

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Królestwo Kerack
Stolica Kerack
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa Viraxas
Język urzędowy Język Wspólny
Herb Herb Kerack opisany w powieści Sezon burz - pierwszy wariant
Błękitny delfin nageant (czyli płynący) z czerwonymi płetwami i ogonem, w polu złotym.
Herb Herb Kerack opisany w powieści Sezon burz - drugi wariant
Błękitny delfin nageant queue contournee z czerwonymi płetwami i ogonem, w polu złotym.
Herb
nieoficjalny
Nieoficjalny herb Kerack
Propozycja herbu Kerack.
Flaga
nieoficjalna
Nieoficjalna flaga Kerack
Propozycja flagi Kerack.

Kerack – niewielki nadmorski kraj  graniczący od południa z Verden, od wschodu lub południa z Brokilonem, od północy z  Cidaris, a być może także  Bremervoord. Do czasu opublikowania Sezonu burz jedyną pewną informacją podaną przez autora w całym wiedźmińskim cyklu była  wiadomość, że Viraxas (podobnie zresztą jak Ervyll – król Verden) do tego stopnia "nie lubił" Eithné – pani driad, że nie uznał nawet za stosowne wysłać do Brokilonu posłów.

Z  Sezonu Burz dowiadujemy się, że na jedno pokolenie przed rokiem 1245, czyli zapewne między 1200 a 1220, kupiec i pirat Osmyk przejął władzę nad kawałkiem  wybrzeża przy ujściu rzeki Adalatte i  koronował się na króla Kerack. Po nim panowali syn Belohun i wnuk Viraxas. Państewko jest bardzo małe, stolicę  od sąsiedniego miasta Cidaris, będącego stolicą królestwa o tej samej nazwie,  dzielą tylko dwa dni drogi. Być może w kierunku południowym jego  terytorium rozciąga się  dalej. 

Godłem królów Kerack jest błękitny delfin nageant o czerwonych płetwach i ogonie,  na złotym tle.

Jako oddzielne państo Kerack istniał niezbyt długo, w bliżej nieokreślonym czasie został podzielony pomiędzy Cidaris a Verden

Zarówno na ekspedycje z Kerack, jak i z Verden napadały w okolicach Brokilonu bandy driad (w tym te, prowadzone przez Milvę).

Ważne miejsca Edytuj

- Z Brugge - zmarszczył się Brick. - A to ci powiem, bracie, że to twój król, Venzlav, potworzyce rozzuchwala właśnie. Nie chce z naszym Ervyllem się sprząc, i z Viraxasem z Kerack. A gdyby ze trzech stron na Brokilon pójść, wygnietlibyśmy to plugastwo wreszcie...
Miecz przeznaczenia

A ona odwdzięczyła się. Zawarła pakt z Wiedźmą Brokilonu, ze starą Srebrnooką Eithne. Maria Barring umarła, niech żyje Milva... Ile ekspedycji załatwiła, zanim ci w Verden i Kerack połapali się? Trzy?
Chrzest ognia

Na ścianie wisiała upstrzona przez muchy tarcza, na niej widniało godło Kerack, błękitny delfin nageant.
Sezon burz

GaleriaEdytuj

Władcy Kerack herb Kerack
OsmykBelohunViraxas
Inni członkowie dynastii kerackiej
EgmundXanderIldiko Breckl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki