Fandom

Wiedźmińska Wiki

Kościejowi

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Kościejowi — grupa ludzi, vranów, bobołaków i elfów pod przywództwem byłego druida Fregenala zajmująca się terroryzowaniem osad w okolicach przełęczy Klamat. Nazwa grupy wzięła się od Kościeja, potwora stworzonego przez Fregenala, który napadał kupieckie karawany. Jednym z kościejowych był bobołak Kehl, który zbuntował się przeciwko druidowi i zdradził go. Grupę i potwora pokonali Visenna, Korin i chłopi z okolicznych osad.

- Jacy "kościejowi"? Ludzie?
- Ludzie, i Vrany, i insi. Zbiry to, pani. Oni do Amellu wożą to, co nam pobiorą, tam na jaszmę i kamień zielony mieniają. A nam siłą biorą. Po siołach, bywało, grabili, gwałcili dziewki, a przeciwił się kto, mordowali, z dymem puszczali ludzi. Zbiry. Kościejowi.

Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna

Widział sześciu, wszystkich konno, w przeszywanicach, nabijanych żelaznymi płytkami, kolczugach, skórzanych hełmach ze stalowymi nosalami, wchodzącymi prostą linią metalu pomiędzy ogromne, rubinowoczerwone oczy, zajmujące połowę twarzy. Siedzieli na koniach nieruchomo, jakby niedbale. Mikula, biegając spojrzeniem od jednego do drugiego, widział ich broń - krótkie dzidy o szerokim ostrzu. Miecze z dziwacznie wykutą gardą. Berdysze. Zębate gizarmy.

Jeździec był Bobołakiem.
- Będę mówił krótko - zawołał, nie zsiadając z konia. Jego małe, błyszczące oczka migotały, wpół skryte w futrze, porastającym twarz.
- Jestem obecnym dowódcą grupy, którą tam widzicie. Dziewięciu Bobołaków, pięciu ludzi, trzech Vranów, jeden Elf.

Więcej w Fandom

Losowa wiki