Fandom

Wiedźmińska Wiki

Kobus de Ruyter

3744strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Kobus de Ruyter - redański graf, zabity w czasie bitwy pod Brenną. Spoczywa w krypcie Kruka, w Temerii.

Czytałem 'Historię wojen', napisaną przez marszałka Pelligrama, 'Strategię' diuka de Ruytera, 'Przewagi elearów redańskich' Bronibora...
Krew elfów

Otóż tam, na skrzydle lewym właśnie, stał redański królewski korpus, któremu hrabia Ruyter przewodził. A było w tym korpusie ludzi osiem tysięcy w piechocie i jeździe przedniej.
Pani Jeziora

Graf Kobus de Ruyter bił się w różnych bitwach, od czterdziestu lat, od szesnastego roku życia. Nadto był żołnierzem od ośmiu pokoleń, bez wątpienia coś miał w genach, coś, co sprawiało, że ryk i zgiełk bitewny, dla każdego innego po prostu przerażający i zagłuszający wszystko harmider, dla Kobusa de Ruytera był jak symfonia, jak koncert na instrumenty. De Ruyter momentalnie usłyszał w koncercie inne nuty, akordy i tony.(...) Kobus de Ruyter nie widział już tego i nie słyszał. Zabłąkany bełt z kuszy trafił go prosto w skroń. Graf obwisł z kulbaki i spadł z konia, chorągiew okryła go jak całun. Osiem pokoleń poległych w bojach de Ruyterów, śledzących bitwę z zaświatów, z uznaniem kiwało głowami.
Pani Jeziora

Więcej w Fandom

Losowa wiki