Fandom

Wiedźmińska Wiki

Kompania Geralta

3743strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Kompania Geralta - grupa przyjaciół, którzy wspólnie z wiedźminem Geraltem wyruszyli w drogę by odszukać i ocalić przeznaczoną mu Ciri. Początkowo zabójca potworów nie skłaniał się ku wspólnej wędrówce, ponieważ uważał że towarzystwo jedynie go spowolni, a zależało mu na czasie by ratować przybraną córkę. Później jednak przywiązał się do kompanów i wspólnie pokonywali przeciwności losu, próbując za wszelką cenę odnaleść Ciri. Prócz Cahira i Gerlata nikt jej nie znał, jednak późniejsi druhowie postanowili dołączyć do kompanii i pomóc wiedźminowi.

Członkowie kompanii:Edytuj

Dane z książki SapkowskiegoEdytuj

- Niech was wszystkich cholera - powiedział wreszcie Wiedźmin, chowając łyżkę do cholewy. - Niech was cholera, wy kooperująca grupo idiotów, zjednoczona przez wspólny cel, którego żadne z was nie rozumie. I mnie też niech cholera.

Tym razem pozostali, wzorem Cahira, również milczeli taktownie. Jaskier, Maria Barring, zwana Milvą, i Emiel Regis Rohellec Terzieff-Godefroy.
Chrzest ognia

- Kompania mi się trafiła - podjął Geralt, kręcąc głową. - Towarzysze broni! Drużyna bohaterów! Nic, tylko ręce załamać. Wierszokleta z lutnią. Dzikie i pyskate pół driady, pół baby. Wampir, któremu idzie na pięćdziesiąty krzyżyk. I cholerny Nilfgaardczyk, który upiera się, że nie jest Nilfgaardczykiem.

- A na czele drużyny Wiedźmin, chory na wyrzuty sumienia, bezsiłę i niemożność podjęcia decyzji - dokończył spokojnie Regis.

- Zaiste, proponuję podróżować incognito, by nie wzbudzać sensacji.

- I śmiechu - dodała Milva.
Chrzest ognia

Więcej w Fandom

Losowa wiki