FANDOM

Kompania Malatiusa i Grocka - Kompania, której statki kursują między Novigradem a Pianą w Delcie Pontaru, przewożąc ludzi i towary. Na jej zlecenie Geralt ochraniał należącą do Kompanii szkutę przed żagnicą. Wiedźmin podjął się tego zadania w celu zwrócenia na siebie uwagi Rience’a.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

- Kompania płaci wam od rejsu. Czy się coś wydarzy, czy nie, grosz i tak w kabzę wpada?
- (...) A tobie za co płacą? Za to samo. Za to, że jesteś na pokładzie. (...) Mnie też wynajęto, bym był na pokładzie. Na wszelki wypadek. Bezpieczny przewóz, bo wiedźmin w eskorcie. Koszt wiedźmina wliczony w cenę przewozu, prawda?
- Ano, pewnie, że prawda (...). Kompania nie straci. Znam ich dobrze.

Krew elfów

- Hmm... Czy mam przyjemność z Geraltem z Rivii, wiedźminem? (...) Powiedziano mi, że ochraniasz waszmość przewóz na zlecenie Kompanii Malatiusa i Grocka. Jakoby przed niebezpieczeństwem napaści jakiegoś monstrum. Zastanawia mnie, o jakież to monstrum może chodzić?
Krew elfów

- (...) Dwa tygodnie temu coś ściągnęło dwoje ludzi z pokładu jednej ze szkut kompanii.
Krew elfów

- To płynne łajno - Geralt wskazał na zieloną wodę - zdaje się żagnicy odpowiadać. Wzmaga wzrost. (...) Ściągnięcie z pokładu człowieka to dla niej fraszka. Zwłaszcza z pokładów tych kryp, które Kompania wykorzystuje do transportu pasażerów. Sami widzicie, jak to głęboko siedzi w wodzie.
Krew elfów

Wiedźmin (…) Zaciągnął się na szkuty Kompanii Malatiusa i Grocka, jako eskorta. Zrobił to z rozmysłem. Wiedział, że Kompania szeroko to rozgłosi, a wówczas Rience dowie się i coś przedsięweźmie.
Krew elfów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki