Fandom

Wiedźmińska Wiki

Kompresja artefaktowa

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Triss-figurine.png

Skompresowana Postać w figurkę

Czarodziejka.jpg

Assire dekompresująca Triss

Kompresja artefaktowa – czar z gatunku transformacyjnych. Do rzucenia go, potrzebne są nieliche umiejętności. Pozwala on na spakowanie żywej osoby w dowolny przedmiot. Funkcje organizmu zostają wstrzymane, ofiara, nie widzi, nie słyszy, nie czuje ale żyje. Kompresji poddana została Yennefer, podczas przewrotu na Thanedd. W nefrytową statuetkę zaklęła ją Francesca Findabair. Podobny los spotkał Triss Merigold, w grze Wiedźmin 2, kiedy to została zamieniona w figurkę przez nilfgaardzkiego czarodzieja.

– Zostaje nefrytowa statuetka – powiedziała po chwili – Wciąż niepewna i enigmatyczna figurynka z nefrytu wzmianek o której też można doszukać się w Ithlinnespeath. Chyba już czas, by dać się jej wypowiedzieć. I oznajmić, co ją czeka. Pomóc ci w dekompresji?
– Nie, zrobię to sama. Wiesz, jak reaguje się na rozpakowanie. Im mniej będzie świadków, tym mniej dotkliwy będzie to cios dla jej dumy.

Chrzest ognia

Francesca otworzyła szkatułkę, wyjęła z niej malutką, wykonaną z nefrytu, mydlaną w dotyku figurynkę, ustawiła ją dokładnie pośrodku pentagramu. Cofnęła się, jeszcze raz zajrzała do leżącego na stoliku grimoire'a, wzięła głęboki wdech, uniosła ręce i wyskandowała zaklęcie.
Świece momentalnie zapłonęły jaśniej, fasety kryształów rozbłysły i trysnęły smugami światła. Smugi zestrzeliły się na figurynce, która natychmiast zmieniła kolor z zielonej stała się złota, a po chwili transparentna. Powietrze zadrgało od magicznej energii, bijącej o ochronne ekrany. Jedna ze świec prysnęła iskrami, po posadzce zatańczyły cienie, mozaika zaczęła żyć, zmieniać kształty. Francesca nie opuszczała rąk, nie przerywała inkantacji.
Figurka rosła błyskawicznie, pulsując i tętniąc, zmieniała strukturę i kształt niczym pełzający po posadzce obłok dymu. Światło bijące z kryształów przeszywało dym, w smugach blasku pojawiły się ruch i twardniejąca materia. Jeszcze moment, a w centrum magicznych kół pokazała się nagle postać ludzka. (...)
– Jak się nazywasz? (...)
– Ye... Yennef... Yennefeeeer!!! Aaaaaaa...
Elfka odetchnęła z ulgą. Kobieta nadal zwijała się, wyła, jęczała, tłukła pięściami o posadzkę, próbowała wymiotować. Francesca czekała cierpliwie. I spokojnie. Będąca jeszcze przed chwilą nefrytową figurynką kobieta cierpiała, było to widoczne. I normalne. Ale mózg miała nie uszkodzony.

Chrzest ognia

Wiedźmin: Gra Wyobraźni Edytuj

"Jest to jedno z najtrudniejszych znanych zaklęć. Pozwala dosłownie zapakować kogoś w dowolny przedmiot - gwałtownie zmniejszyć go, nawet do miniaturowych rozmiarów i wtłoczyć do "miejsca przechowania". Kompresowana osoba traci zwykle przytomność. Jest to czar niebezpieczny, może poważnie uszkodzić ciało pakowanej osoby. Po rozpakowaniu jest ona odwodniona i wycieńczona. By rzucić czar, należy posiadać matrycę kompresowanej osoby (pozwala ona na jej powrót do właściwych kształtów)."

Więcej w Fandom

Losowa wiki