FANDOM

Koniunkcja Sfer – katastrofa we wszystkich światach, która nastąpiła około 1500 lat przed wydarzeniami z sagi. Sprawiła, że na Kontynencie pojawiły się nowe gatunki istot z reguły nieprzyjazne ludziom. Dla ludzi Koniunkcja Sfer przyniosła wspaniały dar (według magów) lub bezbożną zdolność (według kapłanów) zwaną powszechnie magią. Warto też zaznaczyć, że przez to wydarzenie elfy potrzebowały specjalnych zdolności, tak to dzięki odpowiednim zabiegom wkraczając w genetykę, udało się spłodzić istoty posiadające pewien specyficzny gen. Jedną z nosicielek była Ciri. Dzięki niemu Starszy Lud otrzymał możliwość ewakuacji z zagrożonego zniszczeniem świata, do innego.

Magia jest zatem zemstą i orężem Chaosu. To, że po Koniunkcji Sfer ludzie nauczyli posługiwać się magią, jest przekleństwem i zgubą świata. Zgubą ludzkości.
(...)
To, że po Koniunkcji Sfer niektórzy wybrańcy odkryli w sobie talent i magię, to, że odnaleźli w sobie Sztukę, jest błogosławieństwem piękna.
(...)
To, że po Koniunkcji Sfer odkryliśmy magię, pozwoli nam kiedyś dosięgnąć gwiazd.

Krew elfów

I wtedy nagle przychodzi Koniunkcja Sfer i pojawiacie się tutaj wy, ludzie. Pojawiają się tu niedobitki ludzi, przybyłe z innego świata, z waszego dawnego świata, który udało wam się totalnie zniszczyć, waszymi własnymi, wciąż owłosionymi rękami zniszczyć, zaledwie pięć milionów lat po wykształceniu się jako gatunek.
Wieża Jaskółki

W grze komputerowej Wiedźmin Edytuj

Books Generic other Koniunkcja Sfer

Adam Nivelle "Kataklizm nazywany Koniunkcją Sfer nastąpił 1500 lat temu. W rezultacie katastrofy wiele obcych stworzeń zostało uwięzionych w naszej rzeczywistości. Reliktami Koniunkcji są na przykład ghule i graveiry, czyli istoty, które nie posiadają własnej niszy ekologicznej.

Elfy twierdzą, że w czasie Koniunkcji do tego świata przywędrowali ludzie. Tuż po tym, jak zniszczyli swój ojczysty świat. Elfy głoszą ponadto, że właśnie wtedy ludzie nauczyli się władać magią."

Wszystko to oczywiście podłe kłamstwa i chorobliwe wymysły nieludzi, którzy posuną się do najgorszych oszczerstw, byleby tylko uzasadnić swoje roszczenia.

Dzieło poświęcone słynnemu, magicznemu kataklizmowi. Opisuje pojawienie się potworów, początki człowieka i ludzkiej magii.

Dziennik Edytuj

Głosariusz: Koniunkcja Sfer

Cena Edytuj

 Kupno Sprzedaż 
50 Items Oren  10 Items Oren 

LokacjeEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki