Fandom

Wiedźmińska Wiki

Korin

3896stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Korinczłowiek, prawdopodobnie ojciec Geralta. Jasnowłosy wojownik-najemnik, razem z Visenną wziął udział w walce przeciwko
Korin.jpg

Wizerunek Korina z komiksu.

Kościejowym. W opowiadaniu Andrzeja Sapkowskiego "Droga, z której się nie wraca" jest jednym z głównych protagonistów.

Mężczyzna milczał, bacznie się jej przypatrując. Wreszcie zdjął ostrożnie ramię, rozprostował je, potarł szramę, pokręcił głową. Naciągnął skrwawiony strzęp koszuli i kubrak, wstał, podjął z ziemi pas z mieczem, kiesą i manierką, spinany klamrą w kształcie smoczego łba.
Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna

(...)Visenna westchnęła, siadła obok rannego. Podobał jej się, wysoki, jasnowłosy, z pociągłą twarzą i wydatnym podbródkiem. Nie śmierdział, jak zwykle mężczyźni, których spotykała.(...)

- Tak. Zgadza się - powiedział po chwili i odkaszlnął - Jestem złodziej. Najemnik. Rabuś. Wmieszałem się, bo lubię bijatyki, wszystko mi jedno z kim się biję. Wiem, jaka jest cena jaspisu, jadeitu i innych kamieni, jakie jeszcze się trafiają w kopalniach Amell. Chcę się obłowić. Jest mi obojętne, ilu z tych ludzi jutro zginie. Co jeszcze chcesz wiedzieć? Sam powiem, niepotrzebnie używasz tej błyskotki, schowanej pod wężową skórką. Nie zamierzam niczego ukrywać. Masz rację, nie pasuję ani do ciebie, ani do twojej szlachetnej misji. To wszystko. Dobranoc. Idę spać.

CiekawostkiEdytuj

  • W komiksie opartym na opowiadaniu Andrzeja Sapkowskiego pt.: "Droga bez powrotu" Korin ginie dzień po walce z kościejem, zastrzelony na trakcie z ukrycia przez vrana, jednego z niedobitków kościejowej bandy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki