Fandom

Wiedźmińska Wiki

Korona novigradzka

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Korona novigradzka – jednostka monetarna obowiązująca w królestwie Redanii i w Wolnym Mieście Novigrad. Jako że jest solidną walutą, korzysta się z niej (nieoficjalnie) także w wielu innych krajach Północy - na przykład w Temerii, Brugge i Cidaris.

Jeśli sprzedasz te kamyki w Novigradzie, dostaniesz co najmniej pięćset novigradzkich koron, a korona to obecnie sześć i pół orena i zwyżkuje.
Ostatnie życzenie

Do potwora było ze staje, albo i więcej nawet, ale on tylko z dala pojrzał i od razu mówi, że to jest mantikora wyjątkiem wielga i że ubije ją, jak mu dwieście koron zapłacą.
(...)
Na to podeszli kupce i nuże wiedźmina ugadywać, tak i siak, że ściepkę zrobią i sto koron mu dadzą.
(...)
A kupce widać bojali się, że wiedźmin takoż rozsierdzi się i precz ruszy, bo ugodzili się na sto pięćdziesiąt.

Czas pogardy

- Najwyższy czas - kiwnął głową Codringher, głaszcząc kota, który wyprężył się i zamruczał głośno, wbijając mu pazury w kolano. - I załatwiajmy te rzeczy zgodnie z hierarchią ich ważności. Recz pierwsza: moje honorarium, kolego wiedźminie, wynosi dwieście pięćdziesiąt novigradzkich koron. Dysponujesz taką kwotą, czy też może zaliczasz się do mających kłopoty biedaków?
Czas pogardy

- Ile teraz płaci się rocznie czesnego w szkole w Aretuzie?
Ciri nadstawiła uszu.
- Tysiąc dwieście novigradzkich koron - powiedział Giancardi. - Dla nowej adeptki dochodzi immatrykulacja, coś koło dwustu.
- Podrożało, cholera.
- Wszystko podrożało. Adeptkom niczego się nie żałuje, żyją w Aretuzie jak królewny. A z nich żyje połowa miasta, krawcy, szewcy, cukiernicy, dostawcy...

Czas pogardy

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Wiedźmin Geralt zainkasował 150 koron za ubicie mantikory na ścieżce - wschód od Mariboru. Pod Carreras Geralt zabił mglaka za 50 koron. Za wilkołaka zarobił 50 koron od osadników z Burdorffu.
  • Przelicznik walut w grach:
    • 1 floren nilfgardzki = 1 korona redańska
    • 1 korona redańska = 3 oreny temerskie
    • 1 oren temerski = 2 dukaty keadweńskie
    • 1 dukat z Kaedwen = 2 marki z Aedirn

Więcej w Fandom

Losowa wiki