FANDOM

People Everden full

Król Żebraków - tytułowy protagonista i główny zleceniodawca w przygodzie Król Żebraków do gry komputerowej "Wiedźmin", nieznany z imienia i nazwiska przywódca półświatka drobnych przestępców.

Historia Edytuj

O jego przeszłości nic nie wiadomo: na pytanie o nią, wykręcał się faktem, że nie może o tym rozmawiać, po czym zmieniał temat. Był przywódcą organizacji zrzeszającej nie tylko żebraków, ale i ogół półświatka zarabiającego na życie w sposób półlegalny lub za pomocą drobnych przestępstw. W machinimie Bukaj Ksum okazuje się, że pod jego zwierzchnictwem pozostają m.in. Diuk Kieszonkowców i Księżna Kurtyzan. On sam zajmował się "resortem" żebraków, którym nie tylko pomagał i udzielał opieki, lecz zorganizował ich w zdyscyplinowaną armię. Stworzył piechotę żebraków podzieloną na pułki. Jego najważniejszym współpracownikiem był dowódca I pułku żebraków - Alojzy - zaś najbliższym ochroniarzem - mistrz fechtunku, który miał za zadanie chronić króla przed bandytami, a przez samego władcę był nazywany prawą ręką. W skład jego specyficznego królestwa wchodzili zarówno żebracy, jak i żebraczki. Jego kwatera mieściła się w komnacie, której wejście znajdowało się w jaskini na podgrodziu wyzimskim. Była ona strzeżona także przez członków międzynarodowej organizacji rycerzy opieki społecznej, których zwerbował do swych sił zbrojnych, czyniąc je względnie potężnymi. Rycerze opieki społecznej z Cintry zostali przysłani w celu pomagania bezdomnym także poza granicami Cintry. Zgromadził spore fundusze, których źródło tłumaczył... owocnym żebraniem.

Cieszył się powszechnym autorytetem ze względu na troskę o poddanych i wspaniałe zdolności przywódcze. Nie narażał bez potrzeby czyjegoś życia. Pomagał żebrakom przetrwać, czym zyskał sobie u nich poważaniem większym nawet od króla Foltesta, chociaż sam uważał, że jedynie starał się doradzać żebrakom, co mają robić, uznając, że właściwie tylko do tego się nadaje (A cóż innego miałbym robić?). Niebawem jednak miał trafić na najgroźniejszego przeciwnika, z jakim kiedykolwiek przyszło mu się zmierzyć. Byli to bracia bliźniacy Pac i Man, domorośli nekromanci, którzy zrobili karierę od łobuzerskich wiejskich dzieciaków po przywódców silnej i wpływowej szajki przestępczej złożonej z niebezpiecznych bandytów, elitarnych zabójców i nieumarłych wojowników. Pac i Man szczególnie upodobali sobie jako surowiec do swej nieumarłej armii żebraków wychodząc z założenia, że nikt nie będzie zauważał ich zniknięcia z powodu ich wysokiej śmiertelności. Król Żebraków musiał podjąć zdecydowane działania w odpowiedzi na zbrodnie amatorskich nekromantów...

Rola w grze Edytuj

Jego imię nosi nie tylko przygoda, lecz także pierwsze zadanie, które Geralt w niej otrzymuje. Zadanie główne "Król Żebraków" polega na tym, by po prostu przyjąć zlecenie od żebraczego monarchy. W tym celu trzeba zwrócić się po przepustkę do Alojzego, a następnie pokazać ją dowódcy rycerzy opieki społecznej. Po wejściu do komnaty Król Żebraków wręcza Geraltowi 100 orenów zaliczki, obiecując pozostałe 400 po wykonaniu zadania. W tym momencie kończy się zadanie "Król Żebraków", a rozpoczyna nowe - "Bandyci". Król Żebraków powierza Geraltowi misję zniszczenia obozów bandytów na okołowyzimskich bagnach. Poleca też Geraltowi porozmawiać z mistrzem fechtunku, tłumacząc, że nie może go wysłać zamiast Geralta na bagna, gdyż ma dla niego inne zadania. Jeżeli Geralt zdecydował się wykonywać zadanie "Klejnot Noelemaku", wówczas po zdobyciu tytułowego artefaktu spotka w chacie Króla Rybaka Alojzego, który lakonicznie rzuci Geraltowi, że Król Żebraków Planuje coś ważnego. Nic więcej nie wiem.

Po wykonaniu zadań "Bandyci" i "Wejście wiedźmina", w którym Geralt zabija Mana i niszczy centralną i ostatnią bazę wroga, Król Żebraków wciela w życie swój ważny plan. Uznając, że dotychczasowe dokonania Geralta przybliżyły go do kluczowego momentu, organizuje z piechoty żebraków i rycerzy opieki społecznej wojsko, które dokonuje najazdu na karczmę w wiosce Odmęty, stanowiącej ostatnią bazę Paca i Mana. Przybywszy na wozach ciągniętych końmi siły zbrojne ostrzelały z kuszy wrogich oficerów, a następnie wykorzystując element zaskoczenia przypuściły zmasowany szturm na karczmę. Król Żebraków założył na wzgórzu niedaleko karczmy sztab generalny złożony z niego, Alojzego i mistrza fechtunku. Wcześniej kazał wszystkim mieszkańcom wioski Odmęty schować się w domach podczas inwazji, dopóki nie zadba o bezpieczeństwo tego regionu. Geralt po wyjściu z karczmy bierze udział w zwycięskiej bitwie, lecz Pac zdołał wcześniej uciec. Wiedźmin musi zameldować swoje dotychczasowe sukcesy Królowi Żebraków. Może mu opowiedzieć, którą z trzech dróg wybrał, by rozprawić się z Pacem i Manem:

  • Samotny szturm: Wojownikiem jesteś dobrym, ale jak to mówią nawet Wiedźmin dupa, kiedy wrogów kupa.
  • Klejnot Noelemaku: Słyszałem legendę o ukrytym w tych stronach artefakcie, ale nigdy nie dawałem wiary, że on naprawdę istnieje. [Geralt: Alojzy mówił ci pewnie, jak zabawił się moim kosztem.] [Alojzy: Eee...] Nic mi nie mówił. Będę musiał z nim porozmawiać. Geralt nawiązał do faktu, że podczas przemiany za pomocą klejnotu Alojzy i Król Rybak zamienili Geralta najpierw w... prostytutkę...
  • Pułapka Janiny Kowalskiej: Najważniejsze, że udało ci się dostać do karczmy. Choć wyglądasz jakby cię ktoś walnął wiosłem w twarz. (...) Masz trochę bardziej spłaszczony nos niż ostatnio.

Kiedy mistrz fechtunku zauważa Paca przy zrujnowanym moście, Król zleca swemu ochroniarzowi oraz Geraltowi misję o wymownym tytule "Ostatnie zadanie". Geralt musi zabić tym zadaniu Paca, kładąc kres jego nieludzkiej działalności. Pac będzie usiłował zdyskredytować chlebodawcę Geralta słowami: Proszę, proszę. Jednak wrócił. Co próbujesz mnie zabić, bo tak kazał ci jakiś tam król źrebaków? (...) A wojska tego twojego króla wolą przeszukiwać karczmę, zamiast troszczyć się o obywateli, komentując wysłanie ostatniego oddziału uderzeniowego na wioskę odmęcką. Geralt musi wówczas dokonać końcowego wyboru, czy uratować wieśniaków lub wykończyć na miejscu Paca. W obu przypadkach Król Żebraków i jego eskorta przyjdą za późno, stając się świadkiem śmierci mistrza fechtunku (ratunek wieśniaków) lub miejscowego pastora (walka z Pacem). Mimo poświęcenia jednego z nich Król Żebraków wyprawia na podgrodziu huczną biesiadę z okazji zwycięstwa nad oboma czarnoksiężnikami, na którą zaprasza rzecz jasna Geralta z Rivii, a na której zjawia się także duch pastora lub mistrza fechtunku.

Rola w Bukaju Ksumie Edytuj

W odcinku 4. machinimy Bukaj Ksum: Nemezis Król Żebraków zorganizował naradę swych wasali w celu naświetlenia im sprawy związanej z artefaktem - Elementem. Wyglądał on jak zwykły wisiorek dostępny na wielu jarmarkach. Poinformował ich o wysłaniu przez siebie Geralta z Rivii i swego agenta (mistrza fechtunku?) na bazy Paca i Mana na bagnach, a następnie opowiedział im, że przeszukując Stare Dworzyszcze, natknął się na zwłoki hrabiego Rodericka de Wetta, przy którym znalazł czarodziejski artefakt. Dostarczony przez jego szabrowników przedmiot sprawił, że Król Żebraków w ostatniej chwili nie wypił butelki okowity zawierającej żywe srebro (rtęć?), co mogło go kosztować życie. Zachował ten przedmiot, by pokazać go zgromadzonym władykom. Zwrócił uwagę Diukowi Kieszonkowców, aby oderwał zwrok od Księżnej Kurtyzan. Przebieg narady zakłóciło jednak niespodziewane teleportowanie się do sali Wielkiego Mistrza Zakonu Kapustynów Macieja von Spiegeleiera, który ukradł Królowi precjozum i zniknął, zanim strzegący porządku na spotkaniu mistrz fechtunku zdążył go powstrzymać. Diuk Kieszonkowców skomentował to słowami Nielicha historia.

W odcinku 5. został ukazany wymarsz wojsk żebraków i rycerzy opieki społecznej z podgrodzia, co nadzorował osobiście Król Żebraków razem z mistrzem fechtunku. Nakazał zająć kusznikom stanowiska strzeleckie, pancernym wsiadać na wozy, zaś piechocie... podążyć piechotą. Odjechał wraz z nimi ze słowami: Pac i Man zapłacą mi za wszystkie krzywdy. Prawdziwy Król dba o interesy swych poddanych.

Głosu w obu odcinkach użyczył mu Piotr Magdziarz.

Dane z dziennika Edytuj

Król Żebraków rządzi i opiekuje się wszystkimi żebrakami w Wyzimie. Dba, aby każdy mógł "pracować" i nie był głodny. Zebrane pieniądze wydziela każdemu po równo. W wyniku ataków na żebraków, Król stworzył oddział, który ma ich bronić oraz ściągnął Żołnierzy Opieki Społecznej.

Król wyruszył z wielką armią złożoną z żebraków i Żołnierzy Opieki Społecznej, aby pomóc Geraltowi w walce z Pacem i Manem. Wojsko bardz odobrze sprawiło się w walce. Król Żebraków osobiście dowodził wojskiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki