FANDOM

Bestiary King of the Wild Hunt

Widmo króla Gonu

Chcesz walczyć? Niech i tak będzie, tu skończy się twoja ucieczka przed śmiercią, dobądź miecza.
— Król Dzikiego Gonu do Geralta (zależnie od wyboru gracza)[źródło]

Król Dzikiego Gonu - przywódca widm podróżujących po nieboskłonie. Występuje zarówno w grze Wiedżmin, jak i w książkach Andrzeja Sapkowskiego. Pojawia się on w niektórych wizjach Ciri, a także na Kontynencie, podczas święta Velen. Geralt spotyka go w epilogu w wizji Jakuba de Aldersberga. Król Gonu wyjaśnia Geraltowi, że to on przywrócił go do życia, a także stoi za utratą jego pamięci i śledził wszystkie jego poczynania.

Dane z książek Sapkowskiego

Na czele kawalkady galopuje Król Gonu. Przerdzewiały szyszak kołysze się nad trupią maską, ziejącą dziurami oczodołów, w których płonie sinawy ogień. Powiewa wystrzępiony płaszcz. O pokryty rdzą napierśnik grzechocze naszyjnik, pusty jak stara grochowina. Niegdyś były w nim drogie kamienie. Ale wypadły podczas dzikiej gonitwy po niebie. I stały się gwiazdami... (...) Król Gonu spina rumaka-kościotrupa, wybucha dzikim, przerażającym śmiechem. (...) kłapią przegniłe zęby nad zardzewiałym kołnierzem zbroi. Sino goreją oczodoły trupiej maski.
Czas pogardy

Inne informacje

W grze Wiedźmin, Króla Gonu możemy spotkać rownież w I i IV akcie. Na Podgrodziu pojawia się w piwnicy kaplicy, podczas pochówku szczątków przyjaciela Declana Leuvaardena. Przywołuje ducha Leo, z którym Geralt musi się następnie zmierzyć. Na Polach Król Gonu pojawia się w czasie walki wiedźmina z upiorami nawiedzającymi druidzki krąg.

Galeria