FANDOM

Tw2 dream letho

Królobójcy przekazują sobie trofeum, głowę króla Demawenda

Królobójcy – nieformalna organizacja, której członkami byli wiedźmini ze Szkoły Żmii.

Założona na polecenie nilfgaardzkiego cesarza Emhyra var Emreisa, powstała aby szerzyć chaos w Królestwach Północy poprzez organizowanie zamachów i mordowanie królów.

Do organizacji należeli Letho z Gulety (pełniący zarazem rolę przywódcy grupy), Serrit, Egan, oraz nieznany z imienia wiedźmin zabity przez Geralta z Rivii w outro gry Wiedźmin.

Organizacja odpowiedzialna jest za morderstwa przynajmniej dwóch królów północy – Demawenda i Foltesta. Ze względu na swój tajny charakter, Królobójcy posługiwali się subtelnymi metodami osiągania swoich celów.

Królobójcy

Królobójcy we wspomnieniu Geralta. Od lewej: Letho, Egan i Serrit

Ze względu na swój tajny charakter, Królobójcy posługiwali się subtelnymi metodami osiągania swoich celów. Nie wahali się oni przed skorzystaniem z „tymczasowej” pomocy Scoia'tael, manipulując przywódcą komanda – Iorwethem – zdradzając go gdy przestał im być potrzebny.

Zabójstwo Foltesta Edytuj

Po pierwszym, nieudanym zamachu na Foltesta, Letho, wyczuwając odpowiedni moment przed zbliżającym się oblężeniem prowadzonym osobiście przez króla, przeprowadził infiltrację klasztoru w fortecy La Valette'ów. Podając się za ślepego mnicha, Letho stworzył sobie okazję do powtórzenia zamachu.

Element przebrania zdołał zaskoczyć Foltesta i towarzyszącego mu Geralta, co dało Królobójcy szansę na zamordowanie władcy. Królobójcy nie wahali się także skorzystać z pomocy Scoia'tael, zręcznie manipulując przywódcą elfiego komanda – Iorwethem, wykorzystując jego nienawiść wobec ludzi. Tymczasowe przymierze dało Letho możliwość natychmiastowej ucieczki po zabójstwie Foltesta.

Próba zabójstwa Henselta Edytuj

Jakiś czas potem, Królobójcy Serrit i Egan podjęli się próby zamachu na króla Henselta. Zamach został udaremniony, a obaj Królobójcy przypłacili go życiem.

Konfrontacja z Letho Edytuj

W trakcie finałowej konwersacji z Letho w drugiej części gry, Geralt dowiedział się o swoich dawnych powiązaniach z przyszłymi Królobójcami, poznał także fakty i okoliczności powstania tej organizacji. Letho przypomniał Geraltowi jak ten ocalił mu życie, opowiedział mu też o ich podróżach i pościgu za Dzikim Gonem. Ujawnił, iż organizacja Królobójców została założona na skutek paktu wiedźminów ze Szkoły Żmii z cesarzem Nilfgaardu – w zamian za mordowanie królów północy miał on przyczynić się do odbudowania ich upadłej wiedźmińskiej szkoły.

Znani członkowie Edytuj

Współpracownicy Edytuj

  • Cesarz Nilfgaardu – główny zleceniodawca,
  • Wywiad Nilfgaardu – pomoc informacyjna,
  • Tymczasowo Scoia'tael Iorwetha – pomoc w ucieczce i udostępnianie kryjówek,
  • Tymczasowo Loża Czarodziejek – zleciły zamach na Demawenda.

Ciekawostki Edytuj

  • Wiedźmini ze Szkoły Żmii którzy służyli cesarstwu Nilfgaardu jako Królobójcy mieli tendencję do używania dwóch krótkich mieczy jako preferowanej broni w walce.
  • W artbooku dodawanym do pierwszej części gry można zauważyć szkic medalionu wiedźminów ze Szkoły Żmii - wynika z tego, że medalion początkowo miał pojawić się w outrze.
  • Twórcy gry zapewne popełnili błąd – w drugiej części we wspomnieniu Geralta nie ma mowy o czwartym królobójcy odpowiedzialnym za zamach na Foltesta.
  • W ostatnim wspomnieniu Geralta widać niedoszłego Królobójcę występującego w pierwszej części.