FANDOM

N’arache aen woed endicen [Nie wywołuj krabopająka z lasu].powiedzenie elfickie[1]
Krabopająk – potwór żyjący na pustyniach i bagnach, wyjątkowo jadowity.

Charakterystyka

Krabopająki zamieszkują pustynie. Osiągają rozmiary średniego psa. Wyglądem przypominają wielkiego kraba obdartego ze skóry[1]. Są oślizgłe i na wpół przeźroczyste, po to aby łatwiej ukryć się w piasku[1]. Odmiana żyjąca na Ysgith jest jadowita i potrafi udawać orchidee[2].

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Pierwszy krabopająk miał swoje gniazdo w jaskini w lesie sąsiadującym z Flotsam. Samo leże wykorzystywał Iorweth jako magazyn broni, a jego lokator pełnił rolę strażnika. Kiedy elf chciał dostać się do wyposażenia, wywabiał go, rzucając mu żywą ofiarę do pożarcia. Później potwór został zabity przez Geralta i Zoltana przed ich spotkaniem z dowódcą komanda Scoia'tael.

Będąc po stronie Roche'a wiedźmin spotkał drugiego krabopająka na północnym wschodzie od obozu kaedweńczyków w pobliżu martwego drzewa.

Na ścieżce Iorwetha trzeci krabopająk przebywał w jaskini na drodze do Loc Muinne.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Krabopająki zamieszkują lasy i jaskinie. Atakują, strzelając siecią, która unieruchamia przeciwnika na jakiś czas, co pozwala potworowi na szarżę. Zaatakowany z przodu zasłania się swoimi twardymi szczypcami niwelując obrażenia.

Galeria

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Królowa Krabopająków
Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Krabopająk Truteń
Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Toksyna Krabopająka

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wiedźmin: Gra Wyobraźni
  2. Chrzest ognia