Fandom

Wiedźmińska Wiki

Krystynna

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

People Herbalist female.png

Krystynna - jedna z postaci w przygodzie "Wiedźminkołaj" do gry komputerowej "Wiedźmin", profesor, pacjentka Szpitala Proroka Lebiody w Wyzimie Klasztornej.

Opis Edytuj

W młodości pracowała jako nauczycielka matematyki w szkółce świątynnej w Ellander, a jednym z jej uczniów był Geralt z Rivii. Była osobą nawet sympatyczną i troskliwą, acz nieco rozhukaną i wymagającą w stosunku do niego. Potrafi wywyższac pod niebo naukę, którą się zajmuje, nazywając matematykę "jedyną humanistyczną nauką ścisłą". Po rozejściu się ich dróg jej kariera zakończyła się skandalem, kiedy jako jedyna kobieta uczestnicząca w IV Zjeździe Oxenfurckim - konferencji naukowej profesorów - rozebrała się do naga, manifestując przy tym: "Prorok Lebioda był kobietą", czym wywołała powszechne drwiny, m. in. ze strony Dorregaraya i Kalksteina, który jednak sam się zbłaźnił powiedziawszy: "A może Melitele też była kobietą?", czym wywołał milczenie wśród zebranych. Krystynna zyskała tym swoistą sławę, lecz trafiła za to do Szpitala Proroka Lebiody (swoista ironia losu!), lecz zarówno ona, jak i Kalkstein, nie przestawali o sobie myślec, gdyż połączyła ich wzajemna fascynacja. Geralt po raz pierwszy spotyka ją właśnie tam. Spotkanie wiedźmina i nauczycielki wywołuje między obiema osobami zdziwienie - Geralt nie spodziewał się zobaczyc jej tutaj, a ona nie może pogodzic się z faktem, że nie poświęcił się profesji związanej z matematyką. Zleca ona zadanie "Piękny umysł" polegające na zeswataniu ją z alchemikiem Kalksteinem. Geralt nie ma z tym większego problemu - po zagadnięciu naukowca o ten temat słyszy od niego jego historię poznania Krystynny oraz to, że z wielką chęcią odnowi znajomośc z Krystynną. Po zakończeniu zadania Geralt zobaczy po wejściu do szpitala przerywnik filmowy, w którym Kalkstein spotyka się z Krystynną - oboje wyglądają na uradowanych z tego powodu.

Ciekawostki Edytuj

  • Geralt uważa, że zakochanie się Krystynny w Kalksteinie potwierdza przysłowie "Miłośc jest ślepa".
  • Kwestia Krystynny o kobiecości Lebiody to aż nazbyt widoczna parodia tekstu "Kopernik była kobietą" wypowiadana przez uczestniczkę procesu dwóch bohaterów - jedynych mężczyzn na świecie - w kultowym polskim filmie "Seksmisja".

Więcej w Fandom

Losowa wiki