Fandom

Wiedźmińska Wiki

Krzywuchowe Moczary

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Krzywuchowe Moczary.png

Krzywuchowe Moczary - mroczna i niedostępna część bagien występujących na południu Velen. Na północnym pograniczu mokradeł znajduję się wioska o nazwie Sztygary, a od zachodu moczary oblewa jezioro Morzycko.

Jest to tajemnicze, niebezpieczne i niezamieszkiwane prawie przez nikogo miejsce. Podmokłe tereny i tutejsze potwory uniemożliwiają w tym miejscu jakiekolwiek osadnictwo. Nikt o zdrowych zmysłach nie zapuszcza się tu z własnej woli, chyba że musi. A jeśli musi to nie wraca stąd takim jakim był, o ile w ogóle wraca.

Miejsca Edytuj

  • Słodka Ścieżka - tą ścieżką podążają zagubione i porzucone dzieci, zwabione łakociami trafiają do Sierocińca
  • Sierociniec na Krzywuchowych Moczarach - miejsce przetrzymywania dzieci porwanych przez Wiedźmy, a przez jakiś czas również Anny Stenger, położony w sercu bagien
  • Ruiny wieży rycerskiej - niegdyś chluba wojska temerskiego, które kontrolowało ten region, teraz pusta, niezamieszkana ruina
  • Łysa Góra - dom Wiedźm z Velen, na jej szczycie rośnie Pradawny Dąb, pod którym co rok odbywa się sabat czarownic

Historia Edytuj

Krzywuchowe Moczary od niepamiętnych czasów były domem Wiedźm - tajemniczych, potężnych istot, które uczyniły się władczyniami Velen. Wiedźmy podporządkowały sobie okoliczną florę i faunę, w tym ludzkich osadników, którzy przyjęli zwierzchnictwo trzech Sióstr. Ludzie traktowali je niczym boskie istoty i opiekunki, zwłaszcza od czasu gdy podobno odpędziły z okolicznych ziem plagę wilkołaków.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W 1272(1275) roku na Krzywuchowe Moczary trafia Geralt z Rivii, który podążą śladem swojego Dziecka Niespodzianki - Ciri. Kontaktuje się z Paniami Lasu, od których dowiaduje się, że Ciri wpadła w ich ręce. Zanim jednak Siostry zdążyły użyć dziewczyny do swoich okrutnych planów dziewczyna zdołała wymknąć się z ich Sierocińca.

Tym samym Geralt odkrywa, że staruszką zajmującą się dziećmi z Sierocińca, a tym samym służką Wiedźm jest zaginiona żona Krwawego Barona - Anna Stenger.

Więcej w Fandom

Losowa wiki