FANDOM

Kudkudak, właściwie baron Eylembert z Tiggcintryjski szlachcic, jeden z zaproszonych na ucztę wyprawianą przez królową Calanthe na cześć córki Pavetty.

Przekonywał Calanthe, by dotrzymała obietnicy złożonej Jeżowi przez Roegnera. Sławny ze swojej biegłości w naśladowaniu głosów zwierząt, od czego wziął się jego przydomek. Zdolność ta pomogła powstrzymać młodą królewnę przez nieumyślnym zniszczeniem całego zamku.

Chudy i wąsaty, dostatnio odziany rycerz skłonił się nisko, ale jego żywe, wesołe oczy i błądzący po ustach uśmieszek zaprzeczały czołobitności.

Ostatnie życzenie

Kudkudak, otrzepując wąsy i przód kaftana z piwnej piany, zadarł głowę i przeszywająco zawył w wielce udatnym naśladownictwie wilczycy w czasie rui. Psy z dziedzińca i całej okolicy zawtórowały wyciem.

Ostatnie życzenie

Kudkudak klęcząc dusił rękami i kolanami dudy Draiga Bon-Dhu. Sam zaś, przekrzykując potworne odgłosy wydobywające się z miecha, odrzuciwszy głowę do tyłu, wył i ryczał, kwiczał i skrzeczał, beczał i kwilił w mieszaninie głosów wszystkich znanych, nieznanych, domowych, dzikich i mitycznych stworzeń.

Ostatnie życzenie

Ciekawostki Edytuj

  • Potrafił naśladować odgłosy wielu zwierząt: mitologicznych, dzikich, domowych.