FANDOM

Herb La valette

Herb rodu La valette

La Valette'owie [czyt. la walet] - Temerscy baronowie posiadający liczne włości i wpływy. Ich siedzibą jest zamek La Valette na granicy z Redanią nad rzeką Pontar . Przedstawicielką rodu jest baronowa Maria Luiza La Valette, wdowa po starym baronie. Dziedzicem rodu jest Arjan La Valette.

HistoriaEdytuj

La Valettowie są baronami, ich siedzibą jest zamek o tej samej nazwie, leżący nad rzeką Pontar na granicy z Redanią, można przypuszczać że ich ziemie obejmują ten obszar.

Stary baron La Valette poślubił Marie Luize z którą miał syna Arjana . Żona barona stała została kochanką króla Foltesta, wkrótce z tego związku narodziło się dwoje dzieci Anais i Bussy La Valette. Początkowo Maria ukrywała fakt, że to król jest ojcem dzieci podając je za dzieci starego barona. Jednak kiedy prawda o prawdziwym pochodzeniu dzieci wyszła na jaw, Folterst wyparł się wszystkiego ośmieszając swą kochankę oraz jej rodzinę.

Młody Arjan nie mógł przeboleć faktu hańby, a jego matka coraz bardziej zaczeła niepokoić się o los swych dzieci, szybko znalezli się szlachcice niezadowoleni z rządów Foltesta i podburzyli baronów do buntu, w rzeczywistości zależało im tylko na osłabieniu korony i nowych przywilejach. Maria ogłosiła niezależność swych ziem od Temerii a jej syn dowodził ludźmi podległymi baronowej.

Foltest odpowiedział ciosem za cios i podjął wyzwanie zbrojne, armia La Valettów nie mogła dorównać armi królewskiej po miesiącu król rozpoczyna oblężenie La Valett.

CiekawostkiEdytuj

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Tutaj koniec znacznych szczegółów fabuły.
  • Nazwisko la Valette nosił czterdziesty dziewiąty mistrz zakonu joannitów, Jean Parisot de La Valette, który odparł turecki atak na wyspę Maltę w 1565 i założył miasto Valetta, dzisiejszą stolicę wyspy.
  • Emhyr prawdopodobnie planował, że po zwycięstwie w III wojnie północnej to La Valette'owie z królową Anais na czele będą sprawować formalną władze w Temerii pod zwierzchnictwem Nilfgaardu.

GaleriaEdytuj

Członkowie RoduEdytuj

Portrety z dziennika GeraltaEdytuj

cut-scenyEdytuj

Włości La ValettówEdytuj

MapyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki