FANDOM

Lamia - kolczasta odmiana bicza, zakazana w większości królestw. Broń tę można zwinąć w niewielki krążek, dzięki czemu jest łatwa do ukrycia. Ulubiona broń novigradzkich tajnych służb dowodzonych przez namiestnika Chappelle.

Człowiek w białym kaftanie szedł w ich stronę szparkim krokiem. Czarni osobnicy szli za nim, w marszu otaczając basen, zajmując strategiczne, precyzyjnie dobrane pozycje. Geralt obserwował ich czujnie, zgarbiwszy się lekko. Dziwne krążki, które trzymali w rękach, nie były, jak sądził początkowo, zwykłymi batami. To były lamie.
Miecz przeznaczenia

Wiedźmin nie patrzył na Chappelle. Nie odrywał oczu od broni otaczających fontannę czarnych osobników w skórzanych czapkach. W większości znanych Geraltowi krajów wyrób i posiadanie kolczastej lamii, zwanej mayheńskim batogiem, było surowo zakazane. Novigrad nie był wyjątkiem. Geralt widział ludzi, których uderzono lamią w twarz. Twarzy tych nie sposób było zapomnieć.
Miecz przeznaczenia

Ciekawostki Edytuj

  • Lamia to również niebezpieczny potwór pustynny; niewykluczone, iż nazwa broni wzięła się właśnie od nazwy tej bestii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki