Fandom

Wiedźmińska Wiki

Lammas

3735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Lammas - czyli dojrzewanie to w kalendarzu elfów święto żniw mające miejsce, według rachuby ludzi, w pierwszych dniach sierpnia. Rozpoczyna siódmy, przedostatni savaed roku.

Spotkali się wszyscy jednego dnia na obchodach Lammas, Święta Żniw, w jednej z wiosek w Geso. Wojna i nę­dza podówczas jeszcze nie zawadziły zanadto o kraj nad górną Veldą (...).
Czas pogardy

- Niech jeno miesiączek pójdzie na uszczerb, niech nocki trochę ciemniejsze nastaną. Do dziesięciu dni wrócę, może wcześniej. Wnet po Lammas, w pierwszych dniach sierpnia.
Chrzest ognia

Dotrzymała danej wiedźminowi obietnicy. Wróciła do Brokilonu nawet wcześniej, niż obiecywała, pięć dni po Święcie Żniw, pięć dni po nowiu, zaczynającym u ludzi miesiąc sierpień, a u elfów Lammas, siódmy, przedostatni savaed roku.
Chrzest ognia

Lichtarze stały w miejscach wyznaczonych kolistą mozaiką pawimentu, przedstawiającą osiem znaków Vicca, elfiego Zodiaku, na symbolach oznaczających Belleteyn, Lammas i Yule.
Chrzest ognia

A więc albo pryskirnik, czyli robota dość trudna, albo delichon, czyli średnio trudna, albo narzępik, czyli średnio łatwa. Może być i tak, że robota nader łatwa, bo ostatnio widziano potwora przed Lammas ubiegłego roku.
Pani Jeziora

- A dyć trzy niedziele temu. Tak jakoś trochę przed Yule.
- Mówiliście - wiedźmin spojrzał na rządcę - że przed Lammas.

Pani Jeziora

Na poniższej ilustracji Lammas zostało oznaczone punktem w prawej górnej części koła.

Kalendarz.gif

Kalendarz Elfów www.sapkowski.pl

Święta magiczne w kalendarzu elfów:Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki