FANDOM

Lara (ze Starszej Mowy – mewa) Dorren aep Shiadhalelfia magiczka, córka Shiadhal i Auberona Muircetacha, Aen Saevherne (Wiedząca), ostatnia nosicielka Starszej Krwi. Zakochała się w Cregennanie z Lod, mimo że była przeznaczona Avallac'howi. Była orędowniczką współistnienia z ludźmi, jej potomkinią i nosicielem Aen Hen Ichaer jest Ciri.

W grze komputerowej Wiedźmin istnieją liczne odwołania do historii Lary Dorren, można również znaleźć książkę o niej pt. „Historia Lary Dorren”. Naszyjnik elfki w przygodzie Efekt Uboczny jest jednym z eksponatów, za który zapłaci Everden z Rinde.

Odnośniki zewnętrzne

Ciekawostki

  • Lara była silnym ładunkiem genetycznym, efektem długoletnich prac, który w połączeniu z innym ładunkiem miał dać niezwykłe, specjalne dziecko. Tak się jednak nie stało, gdyż Lara zakochała się w Cregennanie z Lod, ludzkim magu, i wówczas czarodzieje stracili kontrolę nad owym genem.
  • W Wiedźmin 3: Dziki Gon, w Velen, miał znajdować się jej autentyczny grób, związany z jednym z usuniętych z gry zadań.
  • Imię Lara Dorren stanowi nawiązanie do opowiadania George'a Martina „Pieśni samotności Larena Dorra”. Laren Dorr jest strażnikiem bramy w świecie, do którego trafia Sharra, podróżująca między światami, by odnaleźć ukochanego. Talent Sharry bardzo przypomina talent Ciri.
  • Pochodzenie imienia Lara (żeńskie): greckie.
  • Pochodzenie imienia Lara (męskie): nordyckie.