Fandom

Wiedźmińska Wiki

Lille

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Lille - imię to przybrała Panna Polna przebywając w Dolnej Posadzie. Mieszkańcy wsi uważali ja za wieszczkę, jedną z Mądrych. Pojawiła się w opowiadaniu "Kraniec świata". W krytycznym momencie objawia się wśród elfów jako Panna Polna ratując życie Geraltowi i Jaskrowi.

Dane z książek Andrzeja SapkowskiegoEdytuj

Do świetlicy weszli Pokrzywka i zwalisty Dhun. Za nimi dreptała siwiuteńka i pokręcona jak precel babuleńka prowadzona przez jasnowłosego i przeraźliwie chudego podlotka.
Kraniec świata, w zbiorze Ostatnie życzenie

Dziewczyna wciąż stała przed nim, mnąc dłońmi fartuszek. Była starsza, niż początkowo przypuszczał - zmyliła go jej filigranowa postać, tak różna od krzepkiej postury innych dziewcząt z osady, zapewne jej rówieśniczek.

Geralt raptownie uniósł głowę, spojrzał w oczy stojącej obok babki dziewczyny. Lille nie spuściła wzroku. Oczy miała jasne i wściekle niebieskie.

- Kto to jest, mości Dhun? - podjął wiedźmin, gdy za babką i Lille zamknęły się drzwi. - Kim jest ta dziewczyna? Dlaczego cieszy się u was większym szacunkiem niż ta cholerna księga?

- Babka zabroniła diabła bić - powiedział szybko Pokrzywka - aleć przecie wiemy, że to Lille, bo babka... Babka tylko to gada, co jej Lille każe. A my... Wiecie sami, panie wiedźmin. My się słuchamy.
- Zauważyłem - Geralt skrzywił usta w uśmiechu. -Babka potrafi tylko trząść brodą i międlić tekst, którego sama me rozumie. A na dziewczynę gapicie się jak na posąg bogini, z otwartymi gębami, unikacie jej oczu, ale próbujecie zgadywać jej życzenia. A jej życzenia to dla was rozkazy. Kto to jest, ta wasza Lille?
- Przecie odgadliście, panie. Wieszczka. No, Mądra, znaczy.

- Do nikogo, prócz babki, nigdy słowa nie powiedziała.

Więcej w Fandom

Losowa wiki