Fandom

Wiedźmińska Wiki

Loża

3739stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Loża czarodziejek.png

Loża Czarodziejek

Lozamix.png

Najważniejsze członkinie Loży

Wielka Loża - to tajna organizacja czarodziejek, stworzona po przewrocie na Thanedd. Jest tajną organizacją, powołaną, by nie dopuścić do kataklizmu - ponieważ "jeżeli zginie magia, zginie ten świat". Loża miała zastąpić zniszczoną na Thanedd Kapitułę i Radę Czarodziejów. Głównym zadaniem Loży było zapewnienie dobrobytu magii poprzez posadzenie na tronie czarodziejki. Królową Północy miała zostać Ciri, wydana za Tankreda z Koviru. To dzięki loży doszło do kilku ważnych wydarzeń w historii m.in. pierwszy pokój z Nilfgaardem czy Pokój Cintryjski. Tajne spotkania Loży miały miejsce w zamku Montecalvo.

W skład Loży wchodziło 11 czarodziejek:

Nieobecne na pierwszym posiedzeniu Loży:

  • Fringilla Vigo
  • Ida Emean aep Sivney
  • Yennefer z Vengerbergu

Oraz (chociaż w zasadzie brała udział tylko w jednym posiedzeniu):

W grze Wiedźmin 2Edytuj

Dwie czarodziejki z Loży, zleciły zabójstwo króla Demawenda. Wynajęły do tego Letho, który wykonał zadanie i wykorzystał czarodziejki, aby ukryć się w Temerii i zamordować Foltesta. Celem czarodziejek bylo stworzenie nowego państwa, którym rządziłyby przez marionetkową władczynię Saskię, która była przez nie manipulowana. W Loc Muinne następuje zniszczenie tej organizacji.

Zależy od wyboru:

  • Letho przyznaje się do zamachu na Demawenda z polecenia Loży. Także obarczył Lożę  odpowiedzialnością za śmierć Foltesta, co rozpoczyna pogrom magów
  • Triss oskarża o wszystko wyłącznie Shealę, przez co tylko ją ścigają listy gończe.

Według gry Wiedźmin 2 giną:

  • Sabrina Glevissig (Zginęła 3 lata przed wydarzeniami w Wiedźminie 2: Zabójcy Królów)
  • Sheala de Tancarville (Tylko jeżeli Geralt nie wyciągnął skażonego diamentu z jej megaskopu)
  • Assire var Anahid (Zostaje zabita przez Shilarda po odczarowaniu Triss)

Według gry Wiedźmin 3 giną:

  • Sheala de Tancarville (Jeśli dożyła do wydarzeń przedstawionych w fabule )
  • Keira Metz (Jeśli Geralt pozwoli jej się zwrócić do Radowida lub jeśli zdecyduje się ją zabić własnoręcznie)

Weźmiemy udział w posiedzeniu organizacji, która powinna cię zainteresować. Zawsze wszak byłaś zdania, że magia stanowi wartość najwyższą, stojącą powyżej wszelkich podziałów, sporów, wyborów politycznych, osobistych interesów, ansów, sentymentów i animozji. Ucieszy cię zapewne wieść, niedawno powstał zrąb instytucji, coś w rodzaju tajnej loży, powołanej wyłącznie do obrony interesów magii, mającej dopilnować, by magia zajmowała w hierarchii sprw różnych należne jej miejsce.
Chrzest ognia

Więc uczą nas kroniki, że konwent mistrzyń zebrał się na zamku Łysa Góra, by uradzić, jakim sposobem zakończyć szkodliwą wojnę, jaką wiedli ze sobą cesarz Południa i władcy Północy. Czcigodna Matka Assire, święta męczenniczka, rzekła, że władcy nie ustaną wojować, póki się porządnie nie wykrwawią. A Czcigodna Matka Filippa, święta męczenniczka, odpowiedziała: "Dajmy im więc wielką i krwawą, straszną i okrutną bitwę. Doprowadzimy do takiej bitwy. Niech armie cesarza i wojska królów spłyną w tej bitwie krwią, a wtedy my, Wielka Loża, zmusimy ich do zawarcia pokoju. I tak się właśnie stało. Czcigodne Matki sprawiły, że doszło do bitwy pod Brenną. A władcy zostali zmuszeni do zawarcia pokoju cintryjskiego.
Pani Jeziora

- Szkoda - odezwała się wreszcie - że nie wiemy, jak one naprawdę wyglądały. - Wielkie mistrzynie? - parsknęła Cpondwiramurs - Pełno jest przecież ich portretów! W samej tylko Aretuzie... - Mówiłam: naprawdę. - ucięła Nimue - Nie szło mi o pochlebione podobizny namalowane na podstawie innych pochlebionych podobizn. Nie zapominaj, był czas niszczenia wizerunków czarodziejek. i samych czarodziejek. A potem był czas propagandy, gdy mistrzynie musiały samym swym wyglądem budzić szacunek, podziw i nabożny lęk. Z tego czasu pochodzą wszystkie Zebrania Loży, Sprzysiężenia i Konwenty, płótna i grafiki przedstawiające stół,a za nim dziesięć wspaniałych, urzekająco urodziwych kobiet.
Pani Jeziora

- W akademii - podjęła Nimue - do której dostałam się zresztą dopiero za drugim podejściem, zajmowałam się mitem tylko w aspekcie Wielkiej Loży na zajęciach z historii magii.
Pani Jeziora

Dane z glosariusza w grze komputerowej "Wiedźmin" Edytuj

Loża Czarodziejek powstała po przewrocie na Thanedd, aby zastąpić Kapitułę i Radę Czarodziejów. Jej założycielki postawiły sobie za cel zakończenie wojny między Nilfgaardem i Królestwami Północnymi oraz zachowanie wpływu czarodziejów na losy świata. Organizacja ta działa do dziś, zrzeszając najpotężniejsze magiczki z północnych i południowych krain. Loża ma spore wpływy polityczne, choć działa nie do końca jawnie.

CiekawostkiEdytuj

  • W przyszłości czarodziejki z Loży są bardzo szanowane przez późniejszych magów. Przez czarodziejów przyszłości nazywane Wielkimi Matkami.
  • O istnieniu Loży wiedziały dwa państwa: Nilfgaard i Redania (W grze Wiedźmin 2).
  • Członkinie Loży wykorzystywały organizację do politycznych celów.
  • Mówiono że "Loża to teatr dla dwóch aktorów, a Filippa i Sheala już dawno go zdominowały".
  • Istnieje duże prawdopodobieństwo, że to Loża zleciła zamachy na Esterada i Dijkstrę.
  • Kres polowaniom położyły właśnie czarodziejki z Loży, budząc wyniosłość, szacunek i niemal nadboży lęk.
  • Loża obawiała się najbardziej 3 osób: wiedźmina Geralta, wiedźmina Letho i czarodzieja Azara Javeda. Ten ostatni był zapalonym wrogiem Loży.
  • Loża widziała wielkie zagrożenie w Salamandrze. W celu walki z tą organizacją Loża dobrała w osobie Triss sojuszników. Tymi sojusznikami byli Król Foltest, kupiec Declan Leuvaarden, szef temerskiego wywiadu Talar i wiedźmin Geralt.
  • Azar Javed chcąc przeciągnąć Geralta na swoją stronę mówił o Loży: "Możesz sypiać z Merigold, ale nie masz pojęcia do czego są zdolne te suki."
  • Nimue w Aretuzie była nauczana o tym, że Wielka Loża była tylko mitem.
  • W pierwszej części gry o istnieniu tej organizacji wiedziało wiele osób np. Foltest, Radowid, a także sam Geralt. W drugiej części gry jest bardziej tajna, Geralt początkowo nie wie o jej istnieniu, a Radowid dowiaduje o niej od Shilarda dopiero w Loc Muinne.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki