FANDOM

Loc Eskalott – jezioro w Lyrii, nad którym leży zimowa stolica tego państwa – Rivia. Znane z mgły, jaka często się nad nim podnosi: gęstej, białej i mamiącej zmysły.

Wyjechali z lasów na zbocza wzgórz i wówczas pod nimi, w dole, nagle i bez ostrzeżenia błysnęła lustrzanie tafla jeziora Loc Eskalott kształtem runy, od której wzięło nazwę, wypełniającego kotlinę. W tafli przeglądały się porośnięte jodłą i modrzewiem wzgórza Craag Ros, wysunięta rubież masywu Mahakam. I czerwone dachówki wież stojącego na jeziornym cyplu pękatego zamku Rivia, zimowej siedziby królów Lyrii. A u zatoki przy południowym krańcu Loc Eskalott leżał gród rivski, jaśniejący słomianym podgrodziem, ciemniejący domami niczym opieńki porastającymi brzeg jeziora.
Pani Jeziora

W dzielnicy Wiązowo, nad samym jeziorem Loc Eskalott, nad którym niebo zapłonęło przepięknym łukiem tęczy, wierzby płaczące ślicznie odbijały się w gładkiej niczym lustro wodzie (...).
Pani Jeziora

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Płynąc po tym jeziorze łódź z Ciri, Geraltem i Yennefer opuściła ten świat.
  • Przechodząc grę na poziomie mrocznym rabując domy możemy znaleźć "Zbroję z Loc Eskalott" dającą nam 29 punktów do obrony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki