FANDOM

Loc Muinne – miasto elfów leżące w górnym biegu Pontaru nad jeziorem Muinne. Na początku ludzkiej ekspansji na kontynencie Geoffrey Monck zebrał grupkę dzieci-źródeł, z którymi udał się na szkolenie. W latach późniejszych, marszałek Milan Raupenneck dokonał rzezi Loc Muinne oraz Est Haemlet.

Według gry Loc Muinne zamieszkane było pierwotnie przez vranów, a dopiero później przybyły tam elfy. Z opowieści wynika, że elfy przejęły miasto siłą, gdyż w jaskiniach w okolicy Loc Muinne znaleziono bardzo wiele szkieletów Vranów ze śladami po mieczach.

Wiedźmin 2: Zabójcy królów

Do Loc Muinne Geralt przybywa wraz z bohaterem którego ścieżką podążył wcześniej (Vernon Roche lub Iorweth). W mieście toczą się obrady decydujące o układzie sił Królestw Północy i odnowieniu Rady wraz z Kapitułą Czarodziejów. Zależnie od ścieżki jaką podążymy, wiedźminowi przyjdzie spotkać nowe głowy państw takie jak Król Radowid V Srogi z Redanii czy Jan Natalis, Konetabl Temerii, i zadecydować o politycznych losach najsilniejszych państw północy.

Głównym tematem o podłożu politycznym, był podział Temerii po śmierci Foltesta i skutki powstania Dziewicy z Aedirn. Sprawa odtworzenia Rady i Kapituły (zależnie od wyborów gracza) doprowadziła do ujawnienia tajnej Loży czarodziejek przez Shilarda Fitz-Oesterlen lub faktycznego odtworzenia organizacji. Geralt po zadecydowaniu o losie zauroczonej Saski rusza na spotkanie Letho.

Uczestnicy szczytu

Urbanistyka i architektura

Locmuinne

Loc Muinne

Całe miasto jest w ruinie. Dawne ulice są zasypane szczątkami budynków. Czasami trzeba przejść przez kanały by dostać się na drugą stronę ulicy. Na szczęście dzięki intensywnej pracy magów i robotników Loc Muinne stało się miejscem zdatnym do obrad i częściowego zamieszkania. Na głównym placu ustawiły się stragany kupców, a wiele placów i budynków zmieniło się w tymczasowe siedziby dla królów, reprezentantów i ich świtę. Powstały też karczma i szulernia.

Potwory

  • harpie – wąwozy dookoła miasta
  • trupojady – kanały pod miastem
  • krabopająk – w wąwozie obok obozu Zakonu Płonącej Róży
  • smok – w mieście pod koniec aktu
  • gargulec – trzy małe placyki w mieście i podziemia miasta

Galeria

Przypisy

  1. Zależnie od wyborów gracza.