FANDOM

Loc Muinnewpng

Loc Muinne – starożytne miasto elfów, leżące w górnym biegu Pontaru nad jeziorem Muinne. Na początku ludzkiej ekspansji na kontynencie, Geoffrey Monck zebrał grupkę dzieci (źródła), z którymi udał się na szkolenie. W latach późniejszych, marszałek Milan Raupenneck dokonał rzezi Loc Muinne oraz Est Haemlet.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Vernon Roche lub Iorweth (zależnie od wyborów gracza) opowiadają, iż Loc Muinne zamieszkane było pierwotnie przez Vranów, a dopiero później przybyły tam elfy. Z opowieści wynika, że elfy przejęły miasto siłą, gdyż w jaskiniach w okolicy Loc Muinne znaleziono bardzo wiele szkieletów Vranów ze śladami po mieczach. Jest to niedopatrzenie twórców gry - według książki Loc Muinne to elfie miasto leżące nad jeziorem.

Znaczenie w grze Wiedźmin 2: Zabójcy królów

W Loc Muinne rozgrywa się akcja całego III Aktu oraz Epilog.

Do Loc Muinne Geralt przybywa wraz z bohaterem którego ścieżką podążył wcześniej (może to być Vernon Roche bądź Iorweth). W mieście toczą się obrady decydujące o układzie sił Królestw Północy i odnowieniu Rady wraz z Kapitułą Czarodziejów. Zależnie od ścieżki jaką podążymy, wiedźminowi przyjdzie spotkać nowe głowy państw takie jak Król Radowid V Srogi z Redanii czy Jan Natalis, Konetabl Temerii, i zadecydować o politycznych losach najsilniejszych państw północy.

Uwaga! Ta sekcja zawiera szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Głównym tematem o podłożu politycznym, był podział Temerii po śmierci Foltesta i skutki powstania Dziewicy z Aedirn. Sprawa odtworzenia Rady i Kapituły (zależnie od wyborów gracza) doprowadziła do ujawnienia tajnej Loży czarodziejek przez Shilarda Fitz-Oesterlen lub faktycznego odtworzenia organizacji. Geralt po zadecydowaniu o losie zauroczonej Saski rusza na spotkanie Letho.

Państwa i osoby biorące udział w obradach

Zabudowa:

Całe miasto jest w ruinie. Dawne ulice są zasypane szczątkami budynków. Czasami trzeba przejść przez kanały by dostać się na drugą stronę ulicy. Na szczęście dzięki intensywnej pracy magów i robotników Loc Muinne stało się miejscem zdatnym do obrad i częściowego zamieszkania. Na głównym placu ustawiły się stragany kupców, a wiele placów i budynków zmieniło się w tymczasowe siedziby dla królów, reprezentantów i ich świtę. Powstały też karczma i szulernia.

Potwory:

  • harpie - wąwozy dookoła miasta
  • trupojady - kanały pod miastem
  • krabopająk - w wąwozie obok obozu Zakonu Płonącej Róży
  • smok - w mieście pod koniec aktu
  • gargulec - trzy małe placyki w mieście i podziemia miasta

Obrazy związane z miastem