FANDOM

Lugos Drummond zwany Szalonym – jarl skelligijskiego klanu Drummond. Ojciec Lugosa Sinego. Będąc w konflikcie z Donarem an Hindar, regularnie pustoszy wyspę Hindarsfjall.

Wiedźmin 3 Dziki Gon Edytuj

Jest obecny na uczcie w Kaer Trolde, gdy dochodzi do rzezi. Traci w niej syna. Jeśli Geralt pomógł w śledztwie Cerys lub Hjalmarowi, Lugos wściekły odchodzi spod Świętego Dębu podczas koronacji nowego króla Skellige. Gdy Geralt powraca na wyspy, aby ostatecznie rozprawić się z Dzikim Gonem musi porozmawiać z Myszoworem na temat potężnego artefaktu - Słonecznego Kamienia. Od Cracha an Craite dowiaduje się, że Myszowór udał się do twierdzy Kaer Muire w celu załagodzenia napiętych relacji między klanami an Craite i Drummond - w obliczu agresji Nilfgaardu Lugos chce wywołać wojnę domową między klanami. Gdy Geralt przybywa na miejsce dochodzi do ostrej wymiany zdań zakończonej walką. Lugos Szalony wraz z pozostałymi wojownikami Drummond ginie zabity przez Myszowora i wiedźmina. Rozpoczyna się wewnętrzna walka między klanami, ale według Myszowora wojnę z łatwością wygrają siły królewskie, gdyż nowym jarlem Drummond zostanie kuzyn Lugosa, który nie jest dobrym strategiem ani dowódcą.

Jeśli Geralt nie pomoże dzieciom Cracha albo nie przybędzie na ucztę do Kaer Trolde, nowym władcą Skellige zostanie Svanrige Tuirseach. Lugos ucieszy się, że królem nie został nikt z klanu an Craite i udzieli poparcia władcy, szczególnie w zakresie polityki skierowanej przeciw Nilfgaardowi.

Trzysta lat przed wydarzeniami z Wiedźmina 3, za czasów Haralda Chromego, klan an Craite podbił część ziem Ard Skellig, które należały wówczas do klanu Drummond.

Ciekawostki Edytuj

  • Można wygrać od Lugosa kartę katakana.
  • W dodatku do Wiedźmina 3, Krew i Wino, pojawiła się talia Skellige, a wraz z nią – karta Lugosa Szalonego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki