FANDOM

Królestwo Lyrii i Rivii
Stolica Letnia Lyria
Stolica Zimowa Rivia
Ustrój polityczny monarchia (unia personalna)
Głowa państwa królowa Meve
Język urzędowy Język Wspólny
Herby
Herb Lyria Lyria
w polu złotym orzeł czarny
Herb Rivia Rivia
w polu srebrnym trzy czerwone rauty
Herb Lyria-Rivia2
Królestwo
Lyrii i Rivii
tarcza pięciodzielna, w polu pierwszym a czwartym, lazurowych, trzy lwy złote kroczące, w polu wtórym a trzecim po trzy rauty czerwone, w poletku piątym złotym orzeł czarny
Herb historyczny Herb Lyria-Rivia
Królestwo Lyrii i Rivii
Flaga Flaga Lyria-Rivia
Królestwo Lyrii i Rivii
orzeł otoczony czerwonymi rautami
Bez tytułu

Mapa Lyrii i Rivii

600x

Lyria i Rivia na mapie północy

Lyria i Rivia – jeden z Krajów Północy, leżący na północ od Jarugi, rządzony przez królową Meve. Herb Lyrii przedstawiony jest w postaci orłów i rantów. Na sztandarze widoczny jest czarny orzeł otoczony czerwonymi rantami. Dol Angra prowadzi do Lyrii oraz Aedirn na północy. Oddzielona od Temerii górami Mahakam na zachodzie. Kraj ten poważnie ucierpiał podczas wojny z Nilfgaardem, został niemal doszczętnie zniszczony. Po Pokoju Cintryjskim królowa Meve zabrała się za odbudowę królestwa. Na początku gry Wiedźmin 3 pada ofiarą Nilfgaardzkiej inwazji.

Władcy Lyrii i Rivii Edytuj

Miasta i warownie Edytuj

Siły zbrojne Edytuj

Lyria wraz z Aedirn wystawiła około 13 tys. żołnierzy w tym 3 tys. jazdy. W pierwszych dniach inwazji 1/5 tych sił została odcięta w fortach i twierdzach. Część pozostałych wojsk została wycofana do obrony skrzydeł przed lekką kawalerią i Scoia'tael. Pozostała armia, około 6 tys. żołnierzy w tym 1200 rycerzy, została pobita pod Aldersbergiem. Po upadku Lyrii królowa Meve wraz ze swoimi Gerylasami prowadziła działania dywersyjne na tyłach Nilfgaardzkiej armii. Obecny stan sił zbrojnych Lyrii i Rivii można określać na ok. 8 tys. piechurów, którzy walczyli jako siły dywersyjne podczas ostatniej wojny z Nilfgaardem. Armia królestwa posiada najlepszych kuszników na północy.

Religia Edytuj

O religi panującej w Lyrii i Rivii niewiele wiadomo. Najpewniej są to popularne kulty: Melitele, Proroka Lebiody, Kreve i Wiecznego Ognia.

Gospodarka Edytuj

Przed wojną z Nilfgaardem użytki rolne zajmowały większość powierzchni kraju, co oznaczało prężny rozwój rolnictwa i hodowli zwierząt. Lyria i Rivia utrzymywała się z eksportu artykułów spożywczych i drewna. Jak każdy kraj produkowała własne towary wszelakie, jednak sąsiedztwo z Cesarstwem powodowało napływ tanich i gorszych jakościowo towarów nilfgaardzkich co negatywnie wpływało na rozwój gospodarki państwa. Po wojnie kraj był niemal doszczętnie zniszczony, odbudowa postępuje powoli.

Kultura Edytuj

Niewiele wiadomo o kulturze tego kraju. Mieszkańcy Lyrii i Rivii nie są raczej zbyt przyjaźni względem innych ras, o czym świadczy pogrom w Rivii. Wśród królestw północnych utrwalił się stereotyp Riva-złodzieja.

- tu. Dol Angra to szeroka dolina, droga wiodąca z południa do królestw Lyrii i Rivii, do Aedirn, a dalej do Dol Blathanna i Kaedwen... A poprzez Dolinę Pontar do nas, do Temerii.
Krew elfów

- Dol Angra - powiedział wolno krasnolud - to Lyria i Aedirn, które są w militarnym sojuszu z Temerią. Nie sądzisz chyba, że Foltest, który kupuje łodzie, zamierza z nich skorzystać na własną rękę?
Czas pogardy

– (...) To armia Lyrii. Widzicie, lyrijski orzeł czarny i rivskie rauty czerwone.
Chrzest ognia

- Nilfgaard - rozpoczął wykład, pokazując rapierem co trzeba - zaatakował Lyrię i Aedirn, jako casus belli ogłaszając atak na pograniczny fort Glevitzingen. Nie będę dociekać, kto naprawdę napadł na Glevitzingen i w jakim przebraniu. Za pozbawione sensu uważam też domysły, o ile dni czy godzin zbrojna akcja Emhyra wyprzedziła analogiczne przedsięwzięcie Aedirn i Temerii. Zostawiam to historykom. Bardziej interesuje mnie sytuacja dzisiejsza i to, co będzie jutro. W tej chwili Nilfgaard stoi w Dol Angra i Aedirn, osłonięty buforem w postaci elfiego dominium w Dol Blathanna, graniczącym z tą częścią Aedirn, którą król Henselt z Kaedwen, mówiąc obrazowo, wyrwał Emhyrowi z zębów i sam zeżarł.
Wieża Jaskółki

Władcy Lyrii i Rivii Herb Lyria Herb Rivia

Herb Lyria-Rivia Herb Lyria-Rivia2

Królowie
EgonCeran
Królowe
ImpeccaMeve
Inni członkowie dynastii lyrijskiej
RigobertaVivianaHugo

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lyria i Rivia

  • obecny herb

    3 wiadomości
    • Przeczytaj artykuł o Ceranie.
    • Gdyż mam rozumieć, że chodziło Ci oczywiście o herb Lyrii i Rivii?

Więcej z Fandomu

Losowa wiki