Fandom

Wiedźmińska Wiki

Maecht

3742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Zbyt enigmatyczny opis herbu sprawia, że można go narysować na kilka sposobów (poniżej: trzy z nich):

srebrne ryby i korony naprzemiennie w polu błękitnym i czerwonym czterodzielnym
Herb Maecht - wariant 1. Herb Maecht - wariant 2. Herb Maecht - wariant 3.

Maecht — niewielkie państwo na południu, podległe Nilfgaardowi. Herb stanowi wizerunek srebrnych ryb oraz koron w polu błękitno-czerwonym czterodzielnym. Granicę od strony północnej, pomiędzy Maecht oraz Metinną jest rzeka Sylte. Na wschód leży Geso, oddzielone od Maecht Veldą, a na południe leży Ebbing. Ziemie te mają dostęp do morza od strony zachodniej. W Maecht utrzymywane były pozory swobody. Król wybierany był na zasadzie wolnej elekcji, jednak w rzeczywistości wybór był zgodny z wolą cesarza.

Główne miasta Edytuj

Ważne osobistości Edytuj

- Tak, to prawda. Podbili Metinnę, Maecht, Nazair, Ebbing, wszystkie królestwa na południe od Gór Amell.
Krew elfów

- Chytrze, Codringher. Ale to nie tak. Ojciec Ciri wcale nie był pośledniejszy. Był królewiczem.
- Co ty powiesz? O tym nie wiedziałem. Z jakiego królestwa?
- Z jakiegoś na południu... Z Maecht... Tak, właśnie z Maecht.
- Interesujące - mruknął Codringher. - Maecht od dawna jest nilfgaardzką marchią. Wchodzi w skład Prowincji Metinna.
- Ale jest królestwem - wtrącił Fenn. - Panuje tam król.

Czas pogardy

- Już szukam - kaleka popchnął koła swojego fotela, skrzypiąc odjechał w kierunku regału, ściągnął z niego gruby rulon zwojów i zaczął je przeglądać, rzucając przejrzane na podłogę. - Hmmm... Już mam. Królestwo Maecht. W herbie srebrne ryby i korony naprzemiennie w polu błękitno-czerwonym czterodzielnym...
- Pluń na heraldykę, Fenn. Król, kto jest tam królem?
- Hoët zwany Sprawiedliwym. Wybrany w drodze elekcji...

Czas pogardy

Za nimi szli tarczownicy, opancerzeni jak raki weterani z Vicovario i Etolii, dalej kolorowa zbieranina - zaciężni knechci z Mettiny, najemnicy z Thurn, Maecht, Geso i Ebbing...
Czas pogardy

Mistle pochodziła z bogatej szlacheckiej rodziny z grodu Thurn w Północnym Maecht
Czas pogardy

– Bluszczowe. Jak bluszcz, nie mogące istnieć bez potężnego pnia, wokół którego się owija. A pniem tym, oczywista, jest Nilfgaard. Już są takie państwa, weźmy choćby Metinnę, Maecht, Toussaint... Królują tam lokalne dynastie. Na niby, ma się rozumieć.
Wieża Jaskółki

Riedbrune leży bowiem w wylocie przecinającej Góry Amell doliny Dol Newi, poprzez przełęcz Theodulę łączącej Stoki i Zarzecze z Mag Turga, Geso, Metinną i Maecht, krajami już od dawna podległymi nilfgaardzkiemu imperium.
Wieża Jaskółki

Więcej w Fandom

Losowa wiki