FANDOM

Przyznaję, że w odmienny sposób imaginowałem sobie nasze następne spotkanie (...). Umrzesz będąc błędem historii, BŁĘDEM.Magister do Geralta[1]
Magister – jeden z głównych antagonistów w grze Wiedźmin. Płatny zabójca na usługach czarodzieja Azara Javeda, członek Salamandry. Ścigany listami gończymi m.in. w Kaedwen, Redanii i Temerii. Świetny strzelec, niezgorszy wojownik.

Biografia Edytuj

Atak na Kaer Morhen Edytuj

Magister podczas ataku na Kaer Morhen

Magister podczas ataku Salamandry na Kaer Morhen.

Geralt poznaje go podczas napadu na Kaer Morhen gdzie wraz z swoim szefem plądrują warownię wiedźminów. Początkowo udają się na górny dziedziniec, stamtąd do laboratorium. Wiedźmini widząc to, wysyłają Geralta, by ścigał napastników, a ten zabijając napotkanych bandytów w końcu dociera do bramy prowadzącej na górny poziom zamku. Pozostali wiedźmini wraz z czarodziejką odpierali ataki, jednak pojawienie się przerazy zmusiło ich do odwrotu.

Triss Merigold zablokowała drogę bandytom, lecz również uniemożliwiła ucieczkę wojownikom. W tym samym czasie Magister przeszukiwał laboratorium w poszukiwaniu osławionych mutagenów. Ostatecznie Biały Wilk wraz z adeptem Leo wchodzą na zwiady do zamku. Zabójca widząc Geralta chce sam się nim zająć, jednak Javed blokuje przejście za pomocą bariery. W czasie, gdy pozostali walczą z przerazą i Savollą, Geralt wraz z Leo z powrotem udaje się do laboratorium, gdzie Javed otwiera teleport i znika w magiczym świetle, zaś Magister, wykorzystując brak doświadczenia młodszego z wiedźminów zabija go przestrzeliwując mu płuco. Mimo natychmiastowej reakcji Geralta, zabójcy udało się uciec.

People Professor full

Działalność w Salamandrze Edytuj

Geralt po licznych perypetiach spotyka go drugi raz w więzieniu, skąd Magister zostaje wypuszczony za kaucją. Wydostawszy się na wolność zamierza wykorzystać swojego najlepszego agenta do wyeliminowania wiedźmina. Po kilku tygodniach spotykają się po raz kolejny przy Wieży na bagnach, gdzie pomagaAzarowi w walce z Geraltem. W trakcie potyczki wycofują się (w wyniku ważnych spraw lub z powodu przegranej pozycji w walce) zatruwając przedtem wiedźmina wyjątkowo potężną toksyną. W tym czasie Magister wraz z Javedem przenoszą się do bazy w dzielnicy handlowej rozwijając współpracę z królewną Addą. W między czasie wysyła oddział do Redanii, który ma zorganizować współpracę z królem Radowidem, jednak cały plan nie udaje się przez niechęć władcy.

Śmierć Edytuj

Geralt i Magister walczą ze sobą po raz ostatni w głównej bazie Salamandry w Wyzimie. Zabójca zostaje pod koniec pojedynku pożarty żywcem przez Królową Kikimor.

W jednej z przygód dodatkowych do gry, Geralt może wyglądać jak Magister i iść po lodowych pustkowiach.

Ciekawostki Edytuj

  • Postać Magistra jest wzorowana na postaci Ralfa Blundena (Profesora) z drugiej części sagi o wiedźminie - Czas pogardy .
  • Magister jest niezwykle elokwentny i posiada bogaty zasób słownictwa.
  • Zdawał sobie sprawę z zagrożenia, jakie Geralt sobą reprezentował. Wielokrotnie upominał Javeda, lecz bez skutku.
  • W dodatku do Wiedźmina 3 - Serce z Kamienia, Geralt ma możliwość kupna jego okularów podczas aukcji.

GaleriaEdytuj