FANDOM

Mahakam – pasmo górskie zamieszkane przez krasnoludy i gnomy. Znajdują się tam liczne kopalnie, huty, zakłady metalurgiczne, kuźnie itp. Mahakam jest największym eksporterem żelaza i wytworów żelaznych do państw północnych oraz Nilfgaardu. Żelazo z Mahakamu słynie ze swojej jakości i jest powszechnie uważane za najlepsze na świecie.

Poza żelazem, Mahakam słynie z broni, którą wytwarza w swoich kuźniach przy użyciu najnowocześniejszych technik i wieloletniego doświadczenia. Jakość tę doceniają nawet wiedźmini, których miecze są wytwarzane właśnie w Mahakamie, a dokładniej pod górą Carbon. Bezpośrednią władzę w Mahakamie sprawuje krasnolud - Brouver Hoog. Jest on znany z swojego konserwatyzmu i tradycjonalizmu. Teoretycznym zwierzchnikiem Mahakamu jest król Foltest, jednakże jego władza jest tylko iluzoryczna, gdyż na wszelkie próby mieszania się w sprawy Mahakamu krasnoludy grożą wstrzymaniem dostaw żelaza oraz zalaniem kopalń.

Wojsko

Na wojnę z Nilfgaardem krasnoludy z Mahakamu utworzyły Ochotniczy Huf Mahakamski, jednostkę bojową toczącą walki na najbardziej niebezpiecznych polach.

Ciekawostki

  • Mahakam jako jedyne państwo północy nie musi się obawiać ataku ze strony Nilfgaardu. Jak mówił Zoltan - zalali by wtedy swoje kopalnie i przenieśli w inne miejsce, na przykład do ludzkich miast.
  • Jednym z dowodów potwierdzających powyższą tezę jest fakt, że w filmie końcowym Wiedźmin 2 Edycja Rozszerzona widzimy przebijającą się przez państwa północne armię Nilfgaardu, która omija Mahakam.

Linki zewnętrzne

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Mahakamski Traper
Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Obrońcy Mahakamu