FANDOM

Propozycja herbu Malleore
herb nieoficjalny

Nieoficjalny herb Malleore

Malleore - to niewielkie księstwo na północy jest obecnie częścią Ligi z Hengfors. Północną granicę krainy stanowią rzeki: Toina i Braa. Za nimi leżą: Kovir, Creyden i Hołopole. Od południa Malleore graniczy z Caingorn, a od zachodu z Poviss. W przeszłości zwierzchnictwo nad Malleore na mocy Traktatu Exeterskiego sprawował dożywotnio król Kaedwen - Benda. O wojskach Malleore wiadomo tylko tyle, że podczas któregoś z kolei konfliktu zbrojnego księstwo wystawiło tysiąc tarczowników. Rządzi tam król Niedamir. Szlachta była początkowo przerażona perspektywą jego rządów. Musieli to jednak zaakceptować gdyż ostatni książę pozostawił jedynie córkę.

Z Malleore pochodziła Hedwig, żona króla Redanii Vizimira II.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Niedamir ostrzy sobie zęby na sąsiednie księstwo Malleore. Tam, po nagłym a dziwnym zgonie księcia, została księżniczka w wieku, że się tak wyrażę, łożnicowym. Wielmoże z Malleore niechętnie patrzą na Niedamira i innych konkurentów, bo wiedzą, że nowy władca ostro ściągnie im wędzidło (...) Odgrzebali więc gdzieś starą i zakurzoną przepowiednię mówiącą, ze mitra i ręka dziewuszki należą się temu kto pokona smoka. Ponieważ smoka nikt nie widział tutaj od wieków, myśleli, że mają spokój. Niedamir oczywiście (...) wziąłby Malleore zbrojną ręką i tyle, ale gdy gruchnęła wieść o hołopolskim smoku, zorientował się, że może pobić malleorską szlachtę ich własną bronią.
Miecz przeznaczenia

- W rzyci mam tamtejszy lud, jak mawia pan Boholt - zaśmiał się Niedamir. - Tron Malleore jest i tak mój, bo mam w Caingorn trzystu pancernych i półtora tysiąca pieszego luda przeciwko ich tysiącu zafajdanych tarczowników. A uznać, to oni mnie i tak uznają. Tak długo będę wieszał, ścinał i włóczył końmi, aż uznają. A ich księżniczka to tłuste cielątko i plunąć mi na jej rękę, potrzebny mi tylko jej kuper, niech urodzi następcę, a potem się ją i tak otruje.
Miecz przeznaczenia

Do Redanii dochodziły – głównie okrężną drogą, przez Kaedwen – wieści o konfliktach hrabstwa kovirskiego z pomniejszymi północnymi władykami. O przymierzach i wojnach - z Hengfors, Malleore, Creyden, Talgarem i innymi kraikami o trudnych do zapamiętania nazwach. Ktoś tam kogoś podbijał i wchłaniał, ktoś z kimś łączył się w dynastycznym związku, ktoś kogoś pogromił i zhołdował - w sumie nie bardzo było wiadomo, kto, kogo i dlaczego.
Wieża Jaskółki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki