FANDOM

Czarodziejka zawsze działa. Źle czy dobrze, okaże się później. Ale trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę. Wierz mi malutka, żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się.
— Laux-Antille do Cirilli w Gors Velen[źródło]

Margarita Laux-Antille – potężna czarodziejka, rektorka Aretuzy, członkini Loży Czarodziejek, prawdopodobnie wnuczka słynnej Ilony Laux-Antille, przyjaciółka Yennefer, była kochanka Larsa, autorka kilku nieznanych z nazwy książek.

Wygląd i charakter

Czarodziejka była jasnowłosą, wysoką kobietą o niezwykle pięknym ciele. Ciri uważała, że miała piękniejszą figurę od Yennefer. Porównała jej kształty do marmurowych posągów bogiń i nimf.

Nie interesowała się polityką, tylko dobrem szkoły, dlatego w Loży pełniła funkcję dekoracyjną.

Zdolności magiczne

Laux-Antille szkoliła się pod okiem Arcymistrzyni de Vries. Była doświadczoną czarodziejką i rektorką adeptek w Aretuzie. Rzucając zaklęcie teleprojekcyjne na zamku Montecalvo, jako jedyna z czarodziejek nie zaznała zmęczenia.

Historia

Po Pierwszej Wojnie związała się z żonatym mężczyzną, Larsem. Ich związek trwał 4 lata, do 1267. Po zakończeniu związku Yennefer i Geralta, gościła w Vengerbergu u czarodziejki.

Przed bankietem

Pod koniec czerwca, kilka dni przed zjazdem czarodziejów, Tissaia de Vries zaprosiła ją do „Srebrnej Czapli”, gdzie chwilowo dzieliły mieszkanie.

Przewrót na Thanedd

Czarodziejka nie szła na bankiet, ponieważ nie chciała pokazywać się bez jej ukochanego, Larsa. Przesiadywała w Loxii ze swoimi adeptkami. Yennefer kazała Ciri oddać się jej pod opiekę.

Członkostwo w Loży

Wiedźmin 3: Dziki Gon

W trzeciej części gry okazuje się, że została pojmana podczas próby skontaktowania się z Triss w celu ucieczki do Koviru i umieszczona w oxenfurckim więzieniu. Geralt i Yennefer muszą odbić ją, by poprosić ją o pomoc w pokonaniu Eredina. Choć nie jest to łatwe, wiedźmin dostaje się do budynku przez elfie ruiny pod miastem i znajduje Ritę w jednej celi ze skatowaną Shealą de Tancarville (jeśli darował jej życie w drugiej części gry). Czarodziejka zgadza się dołączyć do nowej Loży i wspomóc ją w ich planie. Po pokonaniu Dzikiego Gonu najprawdopodobniej nadal należała do odtworzonej organizacji.

Ciekawostki

  • Przyjaciele mówili do niej „Rita”.
  • Jej autentyczny portret cudem ocalał po pożarze na Thanedd.
  • W drugiej części gry Cynthia stwierdziła, że Rita dba tylko o swoją szkołę oraz dawno straciła zapał do magii, bo jest znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów.
  • We wcześniejszej wersji scenariusza trzeciej części gry, Geralt i Triss porywali Mengego. Później można było go wymienić na skarb Dijkstry bądź Margaritę. W przypadku wybrania pierwszej opcji wiedźmin musiał siłą odbić czarodziejkę z więzienia.
  • Margarita jako jedyna czarodziejka z Loży nie posiada własnej karty do Gwinta.