FANDOM

Czarodziejka zawsze działa. Źle czy dobrze, okaże się później. Ale trzeba działać, śmiało chwytać życie za grzywę. Wierz mi malutka, żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się.Laux-Antille do Cirilli w Gors Velen[1]

Margarita Laux-Antille – potężna czarodziejka, rektorka Aretuzy, członkini Loży Czarodziejek, wnuczka słynnej Ilony Laux-Antille, przyjaciółka Yennefer, była kochanka Larsa, autorka kilku nieznanych z nazwy książek.

Wygląd i charakter Edytuj

Czarodziejka była jasnowłosą, wysoką kobietą o niezwykle pięknym ciele. Ciri uważała, że miała piękniejszą figurę od Yennefer. Porównała jej kształty do marmurowych posągów bogiń i nimf.

Nie interesowała się polityką, tylko dobrem szkoły, dlatego w Loży pełniła funkcję dekoracyjną.

Zdolności magiczne Edytuj

Laux-Antille szkoliła się pod okiem Arcymistrzyni de Vries. Była doświadczoną czarodziejką i rektorką adeptek w Aretuzie.

Rzucając zaklęcie teleprojekcyjne na zamku Montecalvo, jako jedyna z czarodziejek nie zaznała zmęczenia.

Historia Edytuj

Po Pierwszej Wojnie Edytuj

Związała się z żonatym mężczyzną, Larsem. Ich związek trwał 4 lata, do 1267. Po zakończeniu związku Yennefer i Geralta, gościła w Vengerbergu u czarodziejki.

Przed bankietem Edytuj

Najprawdopodobniej pod koniec czerwca, kilka dni przed zjazdem czarodziejów, Tissaia de Vries przyjechała do Gors Velen, gdzie wynajęła mieszkanie w Srebrnej Czapli. Adeptki z Aretuzy były akurat przesiedlane do Loxii, więc Laux-Antille została zaproszona przez swoją mistrzynię do dzielenia z nią apartamentu.

Podczas jednej z przechadzek po Gors Velen z Tissaią de Vries spotkały Cirillę. Nie wiedziały kim jest, Tissaia uznała, że była jedną z jej uczennic. Po bezczelnej odpowiedzi Ciri, została sparaliżowana zaklęciem. Sprawa się później rozwiązała. Margarita zaprosiła Yennefer do Srebrnej Czapli.

Przewrót na Thanedd Edytuj

Tw3 journal dijkstra Ta sekcja jest niekompletna. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

Czarodziejka nie szła na bankiet, ponieważ nie chciała pokazywać się bez jej ukochanego, Larsa. Przesiadywała w Loxii ze swoimi adeptkami.

Po wydarzeniach w Garstangu Yennefer kazała Ciri oddać się jej pod opiekę.

Członkostwo w Loży Edytuj

Kiedy odbyło się głosowanie w sprawie odwiedzin Geralta przez Ciri, ta opowiedziała się za Jaskółką. 

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W trzeciej części gry okazuje się, że została pojmana podczas próby skontaktowania się z Triss w celu ucieczki do Koviru i umieszczona w oxenfurckim więzieniu. Geralt i Yennefer muszą odbić ją, by poprosić ją o pomoc w pokonaniu Eredina. Choć nie jest to łatwe, wiedźmin dostaje się do budynku przez elfie ruiny pod miastem i znajduje Ritę w jednej celi ze skatowaną Shealą de Tancarville (jeśli darował jej życie w drugiej części gry). Czarodziejka zgadza się dołączyć do nowej Loży i wspomóc ją w ich planie. Po pokonaniu Dzikiego Gonu najprawdopodobniej nadal należała do odtworzonej organizacji.

Ciekawostki Edytuj

  • Przyjaciele mówili do niej „Rita”.
  • Jej autentyczny portret cudem ocalał po pożarze na Thanedd.
  • W drugiej części gry Cynthia stwierdziła, że Rita dbała tylko o swoją szkołę oraz dawno straciła zapał do magii, bo była znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów.
  • We wcześniejszej wersji scenariusza trzeciej części gry, Geralt i Triss porywali Mengego. Później można było go wymienić na skarb Dijkstry bądź Margaritę. W przypadku wybrania pierwszej opcji wiedźmin musiał siłą odbić czarodziejkę z więzienia.

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Gwent icon Zobacz odpowiednią kartę w samodzielnej wersji Gwinta: Margarita z Aretuzy