FANDOM

Czarodziejka zawsze działa. Źle czy dobrze, okaże się później.
— Margarita do Ciri w Gors Velen[źródło]

Margarita Laux-Antille [czyt. margarita lozątil] - blondwłosa czarodziejka, rektorka Aretuzy, członkini Loży czarodziejek, wnuczka słynnej Ilony Laux-Antille, przyjaciółka Yennefer i Tissai de Vries. Nie interesuje jej polityka, tylko dobro szkoły, dlatego w Loży, pełni funkcję dekoracyjną. Jest autorką kilku książek. Była kochanka Larsa. Jej autentyczny portret cudem ocalał po pożarze na Thanedd.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W grze Wiedźmin 3 okazuje się, że została pojmana podczas ataku łowców czarownic na Aretuzę i umieszczona w oxenfurckim więzieniu. Geralt i Yennefer muszą odbić ją, by poprosić ją o pomoc w pokonaniu Eredina. Choć nie jest to łatwe, wiedźmin dostaje się do budynku przez elfie ruiny pod miastem i znajduje Ritę w jednej celi ze skatowaną Shealą de Tancarville (jeśli darował Sheali życie w drugiej części gry). Czarodziejka zgadza się dołączyć do nowej Loży i wspomóc ją w ich planie. Po pokonaniu Dzikiego Gonu najprawdopodobniej nadal należała do odtworzonej organizacji.

- Zaczekaj, Tissaia - powiedziała druga kobieta, młod­sza, jasnowłosa i wysoka, w zielonej, mocno wydekoltowa­nej sukni. - Ja jej nie znam. Ona chyba nie jest...
Czas pogardy

Margarita Laux-Antille z pluskiem wynurzyła się z ba­senu, rozbryzgując wodę. Ciri nie mogła się powstrzymać, by się nie przyglądać. Widziała nagą Yennefer nie raz i nie sądziła, by ktokolwiek mógł mieć piękniejszą figurę. Była w błędzie. Na widok nagiej Margarity Laux-Antille pokraśniałyby z zawiści nawet marmurowe posągi bogiń i nimf.
Czas pogardy

Margarita Laux-Antille, która, jak się okazało, była rektorką Aretuzy.
Czas pogardy

Po mojej prawej zasiada Margarita Laux-Antille, rektorka akademii w Aretuzie.
Chrzest ognia

Ciekawostki Edytuj

  • Przyjaciele mówią do niej "Rita".
  • Przez 4 lata spotykała się z żonatym czarodziejem Larsem. Po 4 latach zerwała z nim.
  • Jej mistrzynią była Tissaia de Vries.
  • W grze Wiedźmin 2, Cynthia, opisując czarodziejki twierdzi że Rita jest znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów, uważa, że dawno straciła zapał do magii.
  • We wcześniejszej wersji scenariusza gry Wiedźmin 3 Geralt wraz z Triss porywali Mengego. Poźniej można było go wymienić na skarb Dijkstry, bądź za Margaritę. W przypadku wybrania pierwszej opcji Geralt musiał siłą odbić czarodziejkę z więzienia.
  • Margarita jako jedyna Czarodziejka z Loży , nie posiada własnej Karty do Gwinta

Więcej z Fandomu

Losowa wiki