FANDOM

Maria Luiza La Valette – baronowa, faworyta króla Temerii, Foltesta. Twierdzi się, że obydwoje dzieci baronowej, syna Bussy'ego i córkę Anais, spłodził nie stary baron La Valette, lecz właśnie król Foltest.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów Edytuj

Maryluisa

Maria Luiza w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Geralt zabija Arjana

  • Jeśli w trakcie ucieczki z więzienia La Valette'ów Geralt zejdzie do lochów, natrafi on na baronową będącą brutalnie przesłuchiwaną przez jej oprawców. Po uratowaniu jej i zapewnieniu o swojej niewinności, baronowa niechętnie pomoże mu w ucieczce.
  • Jeśli w trakcie ucieczki Geralt pójdzie na wyższe kondygnacje więzienia (omijając lochy), natrafi na Baronową będącą przesłuchiwaną przez Shilarda, po krótkiej rozmowie namawia Nilfgaardczyka, by pomógł wiedźminowi w ucieczce.

Geralt oszczędza Arjana

  • Losy Marii Luizy są nieznane, jej syn - Arjan - jest wielce zmartwiony o jej zdrowie i wypytuje wiedźmina o szczegóły, których Geralt, tak jak młody szlachcic, mogą się tylko domyślać.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

Po rozpoczęciu się wojny z Nilfgaardem, Maria Luiza przeprowadziła się do Novigradu. Występuje w misji ,,Spis cudzołożnic", gdzie Geralt szuka jej sprzątaczki, Molly. Jeśli w Wiedźminie 2 Geralt ocali Arjana, to będzie dla nas miła. Jeśli zaś Arjan umrze, Maria Luiza nie będzie chciała z nami rozmawiać. Dodatkowo gości u niej Morvran Voorhis. Możemy również ją spotkać na imprezie w Rezydencji Vegelbudów.

- Przecież ty od czterech lat żyjesz potajemnie z baronową La Valette - uśmiechnęła się znowu Meve. - Kochacie się jak dwa gołąbki, czekacie, by stary baron wreszcie wyciągnął kopyta.
Krew elfów

Ciekawostki Edytuj

  • Foltest ofiarował jej w prezencie urodzinowym balisty, które potem wykorzystała do obrony zamku przed wojskami króla.
  • Jest przyjaciółką Patrycji Vegelbud.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki