Fandom

Wiedźmińska Wiki

Maribor

3738stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Maribor - jedno z głównych miast Temerii na południu państwa, ok. 200 mil od Wyzimy, 42 mile od Zavady. Na czerwonych dachach budynków widnieją srebrno-czarne proporce, co jest znakiem rozpoznawczym i dumą Mariboru. Zostało zbudowane na fundamentach elfiego miasta. W przeszłości było zrujnowane przez wija, stworzonego przez Alzura, który uciekł w las na Zarzeczu. Z Mariboru pochodzą sławni na cały świat czarodzieje tacy jak Triss Merigold i Alzur.

Ważniejsze postacie Edytuj

  • W Mariborze znajduje się wieża Triss Merigold (choć ona sama nazywa ją wieżyczką).
  • Tu, podobnie jak w wielu miastach północy zagrywało się krwawe wydarzenie-Pogrom na nieludziach.

Dotyczące opisu

Wiedział, że jeśli wyruszy o brzasku, to nawet bez specjalnego męczenia wierzchowca jeszcze przed zachodem słońca ujrzy srebrno-czarne proporce na czerwonych dachach wież mariborskiego zamku.
Czas pogardy

Dotyczące lokalizacji

Gdyby król Foltest był w Wyzimie, Aplegatt doręczyłby mu posłanie jeszcze tej nocy. Niestety, króla nie było w stolicy - przebywał na południu kraju, w Mariborze, oddalonym od Wyzimy o blisko dwieście mil.
Czas pogardy

Przed wieczorem był już na zachodniej granicy księstwa Ellander, na rozstaju w okolicach wioski Zavada, skąd miał prostą i bezpieczną drogę do Mariboru - czterdzieści dwie mile bitym, uczęszczanym traktem.
Czas pogardy

Inne

- (...) Nie jestem już dziewczynką z wieżyczki w Mariborze. Psiakrew, ja jestem Triss Merigold, Czternasta Poległa spod Sodden.
Krew elfów

- Wiedzieli, że już tu nie wrócą. To było po drugim starciu między nimi a ludźmi, ponad dwieście lat temu. Przedtem wycofując się zostawiali miasta nietknięte. Ludzie budowali na elfich fundamentach. Tak powstały Novigrad, Oxenfurt, Wyzima, Tretogor, Maribor, Cidaris. I Cintra.
Krew elfów

– (...) Armia Temerii pobita w bitwie pod Mariborem, odepchnięta na północ. Maribor oblężony. Dziś rano jeszcze się trzymał. Ale już mamy późny wieczór, Dijkstra.
– Maribor się utrzyma. Nilfgaardczycy nie zdołali go nawet szczelnie zamknąć.

Wieża Jaskółki

Tym samym opóźniał ofensywę Grupy Armii „Środek" – miast, jak ustalono, wiązać skrzydło Nordlingów, grupa „Verden" wiązała Menno Coehoorna. Nordlingowie natychmiast wykorzystali sytuację i przeszli do kontruderzenia, rozrywając pierścień wokół Mayeny i Mariboru, niwecząc szanse na szybkie powtórne zdobycie tych ważnych fortec.
Pani Jeziora

Rusty i Iola umarli rok po bitwie, w Mariborze, podczas największej eksplozji epidemii gorączki krwotocznej, zarazy zwanej (...) Plagą Catriony. Uciekli wówczas z Mariboru wszyscy medycy i większość kapłanów. Rusty i Iola zostali, ma się rozumieć.
Pani Jeziora

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Obroną oblężonej podczas wojny z Nilfgardem twierdzy Maribor, dowodził Daniel Etcheverry, hrabia Garramone W "Wieży jaskółki" jest mowa, że obudził się on tam w noc po święcie Velen.
  • Jest drugim co do wielkości miastem w Temerii.
  • Maribor to także nazwa miasta w Słowenii. Jest ono również drugie co do wielkości w tym kraju.

Więcej w Fandom

Losowa wiki