Fandom

Wiedźmińska Wiki

Maximus Nonius Makrinus

3734strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Maximus Nonius Makrinus – rycerz mieszkający w księstwie Toussaint, właściciel majątku Casteldaccia, który otrzymał od księżnej Anny Henrietty. Był doskonałym szermierzem.

Popadł kiedyś w konflikt z rycerzem Cystusem von Wittanem herbu Gawron. Cystus był zazdrosny o swoją ukochaną Lucienne i wyzwał Maximusa na pojedynek. Makrinus z łatwością wygrał i odciął von Wittanowi palec. Następnie pohańbił go darowując mu życie. Ludzie zaczęli odwracać wzrok od Cystusa. Von Wittan nie mógł znieść tej pogardy i na wiele lat wyjechał z Toussaint. Pałając żądzą zemsty stał się raubritterem i zaczął zbierać lojalnych rozbójników, którzy mieli znaleźć Maximusa.

Parę miesięcy przed drugą wizytą Geralta w Toussaint Cystus powrócił do księstwa i zajął zamek Mont Crane. Wkrótce powrócili jego ludzie z informacją, że Maximus przebywa w swoim majątku Casteldaccia. Von Wittan natychmiast wysłał tam podwładnych z misją wymordowania Makrinusa i jego rodziny. Nie udał się tam osobiście, gdyż nie mógłby znieść widoku twarzy Maximusa. Rozbójnicy napadli nocą na posiadłość i wyciągnęli wszystkich z łóżek. Rycerz próbował przekupić swoich oprawców pieniędzmi schowanymi w skrytce, lecz nic to nie dało. Na jego oczach powiesili na gałęzi drzewa syna, który w momencie zakładania pętli na szyję piszczał jak dziewczynka. Następnie Maximus musiał patrzeć jak grasanci gwałcą jego żonę, a potem i ją wieszają na drzewie. Dopiero wtedy wysłannicy Cystusa zajęli się rycerzem. Przypalali mu boki, obcięli uszy, a na koniec rozpruli brzuch. Przez cały czas tortur Maximus nie powiedział ani słowa. Pod koniec patrząc w oczu dowódcy najeźdźców wyszeptał tylko "Zemsta będzie moja! W tym życiu lub następnym!". Zerwał się wicher, a niebo zaszło chmurami. Przerażeni grasanci odjechali z posiadłości nie plądrując jej.

Jakiś czas później do Casteldacci zawitał Geralt. Wiedźmin pokonał ducha Maximusa atakującego intruzów oraz zabrał majątek schowany w skrytce.

Rycerz jest nawiązaniem do Maximusa Decimusa Meridiusa, głównego bohatera filmu "Gladiator". W filmie rzymskiemu żołnierzowi zabijają rodzinę, a on poprzysięga zemstę mordercom. Imię rycerza z gry Wiedźmin 3: Krew i Wino jest prawdziwym imieniem postaci historycznej będącej pierwowzorem filmowego Maximusa.

Więcej w Fandom

Losowa wiki