Fandom

Wiedźmińska Wiki

Mayena

3796stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij
Mayena droga.jpg

Krąg druidzki w Mayenie w komiksie Droga bez powrotu

Mayena - twierdza w Temerii, znajdująca się niedaleko rzeki Iny ,w centralnym Sodden . W Mayenie znajduje się siedziba Druidzkiego Kręgu, do którego należała Visenna. W czasie wojny z Nilfgaardem miejsce wpierw zaciętego oblężenia, a następnie krwawej bitwy która zakończyła się zwycięstwem wojsk z północy. Wsławił się w niej Ochotniczy Huf Mahakamski.

– (...) A my cofamy się, bez przerwy cofamy... Przepraszam, chciałem rzec: dokonujemy taktycznego manewru. Nilfgaard dookoła pali i grabi, już prawie do Iny podchodzi, już mało brakuje, by zamknął oblężeniem twierdze Mayeny i Razwanu, a armia temerska wciąż dokonuje tego manewru...
Chrzest ognia

– Tam jest fort Armeria, aktualnie obóz forpoczty wojsk temerskich skoncentrowanych pod Mayeną.
Chrzest ognia

– (...) Brugge i Sodden zajęte. Twierdze Razwan i Mayena padły. Armia Temerii pobita w bitwie pod Mariborem, odepchnięta na północ. Maribor oblężony.
Wieża Jaskółki

Tym samym opóźniał ofensywę Grupy Armii „Środek" – miast, jak ustalono, wiązać skrzydło Nordlingów, grupa „Verden" wiązała Menno Coehoorna. Nordlingowie natychmiast wykorzystali sytuację i przeszli do kontruderzenia, rozrywając pierścień wokół Mayeny i Mariboru, niwecząc szanse na szybkie powtórne zdobycie tych ważnych fortec.
Pani Jeziora

– (...) Owi już w boju byli, oni to, kondotierzy właśnie, banderie Adama Pangratta, Molli, Frontina i Abatemarco, one szalę przeważyły pod Mayeną, dzięki nim pękł nilfgaardzki pierścień, im to zawdzięczać, że twierdza oswobodzona.
Pani Jeziora

– (...) To Julia Abatemarco, co na nią wołają Słodka Trzpiotka. Wojowniczka, że ho, ho! Pod jej to komendą roznieśli kondotierzy zagon Czarnych i elfów pod Mayeną, choć jeno w dwakroć po pięć setek na trzy tysiące uderzyli.
– Owociem słyszał (...) że nie na wiele się ta wiktoria zdała, w błoto poszły wydane na najmitów dukaty. Pozbierał się Nilfgaard i znowu zadał naszym bobu, a tęgiego. I Mayenę znów opasał.

Pani Jeziora

- Stanowisko dowódcy roty po bohaterskiej śmierci Elkany Fostera pod Mayeną obejmuje
Pani Jeziora

- Ano badałem. Mówiłem wam, jak jest. Bez wojaków z Mayeny ludzie nie ruszą.
Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna

- Nie przyjdzie wojsko z Mayeny - powiedział ponuro. - Pobili się panowie między sobą. Mayena z Razwanem.

- Ja. A wyście z Druidzkiego Kręgu, wielmożni? Z Mayeny?

Dane z innych źródełEdytuj

KomiksEdytuj

Według komiksu Wiedźmin Macieja Parowskiego i Bogusława Polcha, druid Myszowór również pobierał nauki w mayeńskim kręgu, jako że został przygarnięty przez Korina i Visennę po tym, jak Korin zabił w samoobronie jego matkę, Manissę (Droga bez powrotu).

Lata później krąg został zniszczony przez zmowę króla, czarowników i obcych (Zdrada).

Więcej w Fandom

Losowa wiki