FANDOM

"Medytacje o życiu, szczęściu i pomyślności" autor: Nicodemus de Boot.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Fragment:

Nietolerancja i zabobon zawsze były własnością głupich między pospólstwem i nigdy, jak mniemam, z gruntu wykorzenione nie będą, bo równie wieczne są, jak sama głupota. Tam, gdzie dziś piętrzą się góry, będą kiedyś morza, tam, gdzie dziś wełnią się morza, będą kiedyś pustynie. A głupota pozostanie głupotą.
Krew elfów

Zabójstwo jest zawsze zabójstwem, bez względu na motywy i okoliczności. Przeto ci, którzy zabijają lub przygotowują zabójstwo, to przestępcy i zbrodniarze, bez względu na to, kim są: królami, książętami, marszałkami czy sędziami. Nikt z tych, którzy obmyślają i zadają przemoc, nie ma prawa uważać się za lepszego od zwykłego zbrodniarza. Bo wszelka przemoc z natury swojej nieuchronnie wiedzie do zbrodni.
Krew elfów

KomentarzEdytuj

Pierwszy cytowany fragment pochodzi z tomu "Krew elfów"- pierwszego z pięciotomowej sagi o wiedźminie- i wraz z fragmentem "Monstrum albo wiedźmina opisanie" stanowi introdukcję do drugiego rozdziału.

Drugi cytowany powyżej fragment także pochodzi z tomu "Krew elfów"- pierwszego z pięciotomowej sagi o wiedźminie i stanowi introdukcję do szóstego rozdziału.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki