Fandom

Wiedźmińska Wiki

Meve

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Biała Królowa.jpg

Meve, Biała Królowa; grafika Robert "Blutengel" Łada

Meve, wszyscy wiemy, że potrafisz znaleźć wyjście z każdej sytuacji. Masz kobiecą intuicję, jesteś mądrą niewiastą...
Vizimir II do Meve

Meve - królowa Lyrii i Rivii, wdowa, inteligetna kobieta, która mówi tylko wtedy, kiedy ma coś wartościowego do powiedzenia. Krewna Foltesta z Temerii. Miała dwóch synów kompletnie niezainteresowanych władzą. Jej mąż słynął z niskiej inteligencji. Po zajęciu Lyrii i Rivii przez Nilfgaard, została przywódczynią zbrojnej partyzantki walczącej na tyłach wroga. Do walki ściągnęła, kogo się dało, w tym: rycerzy, bandytów oraz najemników; uczestniczka Bitwy o Most na Jarudze, walcząca w pierwszej linii. Została tam raniona w usta i straciła kilka zębów. Po owej bitwie, za "bezprzykładne męstwo w boju za słuszną sprawę" pasowała Geralta na rycerza i nadała mu przydomek Geralt z Rivii (odebrała mu te przywileje po jego ucieczce). Była obecna na ślubie imperatora Emhyra var Emreisa z fałszywą Ciri.

Meve, królowa Lyrii, bawiła się w zadumie ogromnymi rubinami naszyjnika, od czasu do czasu krzywiąc piękne pełne wargi w wieloznacznym grymasie
Krew elfów

- Meve, jak zwykle, mówi mało, ale trafia w sedno.
Krew elfów

- Dlaczego - odezwała się nagle Meve - wszyscy patrzycie na mnie?
- Zachwycamy się twoją urodą - zaburczał Henselt z głębi kufla.
- To też - przytaknął Vizimir. - Meve, wszyscy wiemy, że potrafisz znaleźć wyjście z każdej sytuacji. Masz kobiecą intuicję, jesteś mądrą niewiastą...

Krew elfów

- Mnie możecie wykluczyć - królowa Lyrii uśmiechnęła się jeszcze wdzięczniej. - Po świecie krążą, co prawda, dwie moje latorośle... Owoce rozkosznego zapomnienia... O ile ich do tej poru nie powieszono. Wątpię, by nagle zachciało się któremuś królować. Nie mieli do tego ani predyspozycji, ani inklinacji. Obaj byli głupsi nawet od ich ojca, niech mu ziemia lekką będzie. Kto znał mego nieboszczyka męża, ten wie, co to oznacza.
Krew elfów

Stała przed nim kobieta w zbroi, kobieta o bardzo jasnych włosach, prawie tak jasnych jak jego własne. Zrozumiał, że włosy nie były jasne, lecz siwe, choć twarz kobiety nie nosiła znamion starości. Wieku dojrzałego, owszem. Ale nie starości.
Chrzest ognia

Niejasnym może być też dla ciebie, czytelniku, skąd wzięła się w Angrenie królowa Meve, o której wonczas mniemano, że wraz ze swą armią zginęła i przepadła w czasie nilfgaardzkiej lipcowej inkursji na Lyrię, Rivię i Aedirn zakończonej całkowitym podbojem tych krain i ich okupacją przez imperialne wojska. Atoli Meve nie zginęła, jak sądzono, w boju, nie dostała się do nilfgaardzkiej niewoli. Skrzyknąwszy pod swój sztandar grzeczny komunik ocalałego lyrijskiego wojska i zaciągnąwszy kogo się da, w tym najemników i zwyczajnych bandytów, waleczna Meve podjęła z Nilfgaardem partyzancką wojnę. (...) Hufiec Meve - nazywanej już przez jej wojsko Białą Królową - rychło urósł w siły i takiej fantazji nabrał, że bez strachu przeprawić się na lewy brzeg Jarugi potrafił, by tam, na głębokich tyłach wroga, hałasować i grasować do woli.
Wieża Jaskółki

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Po śmierci Calanthe królowa Meve była jedyną samodzielną monarchinią wśród władców północy, do czasu Anais La Valette i Saskii Smokobójczynii.
  • W Bitwie o Most na Jarudze bohatersko walczyła w białej zbroi, dzięki czemu zyskała sobie przydomek Białej Meve.
  • Królowa ma dwóch synów. Są wspomniani jako mało inteligentni. Jednego z nich Geralt spotyka podczas turnieju w Toussaint.
Władcy Lyrii i Rivii Herb Lyrii Herb Rivii

Herb Lyrii i Rivii Herb Lyrii i Rivii (od rządów Cerana)

Królowie
EgonCeran
Królowe
ImpeccaMeve
Inni członkowie dynastii lyrijskiej
RigobertaVivianaHugo

Więcej w Fandom

Losowa wiki