FANDOM

Meve, wszyscy wiemy, że potrafisz znaleźć wyjście z każdej sytuacji. Masz kobiecą intuicję, jesteś mądrą niewiastą...Vizimir II do Meve[1]
Meve z Lyrii – królowa Lyrii i Rivii, wdowa, inteligentna kobieta mówiąca tylko wtedy, kiedy ma coś wartościowego do powiedzenia.

Krewna Foltesta z Temerii i Calanthe z Cintry. Miała dwóch synów kompletnie niezainteresowanych władzą. Jej mąż słynął z niskiej inteligencji.

Historia Edytuj

II Wojna z Nilfgaardem Edytuj

Po zajęciu Lyrii i Rivii przez Nilfgaard została przywódczynią zbrojnej partyzantki walczącej na tyłach wroga. Do walki ściągnęła, kogo się dało, w tym: rycerzy, bandytów oraz najemników; uczestniczka Bitwy o Most na Jarudze, walcząca w pierwszej linii. Została tam raniona w usta i straciła kilka zębów.

Po owej bitwie, za „bezprzykładne męstwo w boju za słuszną sprawę” pasowała Geralta na rycerza i nadała mu przydomek Geralt z Rivii (odebrała mu te przywileje po jego ucieczce).

Była obecna na ślubie imperatora Emhyra var Emreisa z fałszywą Ciri.

Ciekawostki Edytuj

  • Po śmierci Calanthe, królowa Meve była jedyną samodzielną monarchinią wśród władców północy, do czasu Anais La Valette i Saskii Smokobójczyni.
  • W Bitwie o Most na Jarudze bohatersko walczyła w białej zbroi, dzięki czemu zyskała sobie przydomek Białej Meve.
  • Królowa ma dwóch synów. Są wspomniani jako mało inteligentni. Jednego z nich Geralt spotyka podczas turnieju w Toussaint.

Galeria Edytuj