FANDOM

Meve, wszyscy wiemy, że potrafisz znaleźć wyjście z każdej sytuacji. Masz kobiecą intuicję, jesteś mądrą niewiastą...
Vizimir II do Meve[źródło]

Meve – królowa Lyrii i Rivii, wdowa, inteligetna kobieta, która mówi tylko wtedy, kiedy ma coś wartościowego do powiedzenia. Krewna Foltesta z Temerii. Miała dwóch synów kompletnie niezainteresowanych władzą. Jej mąż słynął z niskiej inteligencji. Po zajęciu Lyrii i Rivii przez Nilfgaard została przywódczynią zbrojnej partyzantki walczącej na tyłach wroga. Do walki ściągnęła, kogo się dało, w tym: rycerzy, bandytów oraz najemników; uczestniczka Bitwy o Most na Jarudze, walcząca w pierwszej linii. Została tam raniona w usta i straciła kilka zębów. Po owej bitwie, za „bezprzykładne męstwo w boju za słuszną sprawę” pasowała Geralta na rycerza i nadała mu przydomek Geralt z Rivii (odebrała mu te przywileje po jego ucieczce). Była obecna na ślubie imperatora Emhyra var Emreisa z fałszywą Ciri.

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Po śmierci Calanthe, królowa Meve była jedyną samodzielną monarchinią wśród władców północy, do czasu Anais La Valette i Saskii Smokobójczynii.
  • W Bitwie o Most na Jarudze bohatersko walczyła w białej zbroi, dzięki czemu zyskała sobie przydomek Białej Meve.
  • Królowa ma dwóch synów. Są wspomniani jako mało inteligentni. Jednego z nich Geralt spotyka podczas turnieju w Toussaint.
Władcy Lyrii i Rivii Herb Lyrii Herb Rivii

Herb Lyrii i Rivii Herb Lyrii i Rivii (od rządów Cerana)

Królowie
EgonCeran
Królowe
ImpeccaMeve
Inni członkowie dynastii lyrijskiej
RigobertaVivianaHugo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki