FANDOM

Mglak – magiczna istota powstała w wyniku koniunkcji sfer.

Najczęściej występuje na bagniskach, w lasach lub na terenie górskim. Potrafi zwabić swą ofiarę w pułapkę za pomocą czarów. Mglak jest uważany za istotę humanoidalną, może sprawić wrażenie eterycznego. Ma świecące oczy i usta, ostre uszy, spiczaste palce. Żywi się ciałami ofiar. Są spokrewnione z błędnymi ognikami.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Dane ze strony thewitcher.com Mglaki występują wszędzie tam, gdzie unosi się gęsta mgła – na bagnach, w górskich przełęczach, na brzegach rzek i jezior. Manipulując mgłą, rozdzielają podróżnych, ukrywają ścieżki, wytłumiają dźwięki. Następnie, mamiąc ludzi światłem, którym potrafią rozbłysnąć niby upiorne świetliki, prowadzą ich w pożądanym kierunku – ku urwiskom, bagnom czy jaskiniom, w których mają swe leża. W starciu z mglakiem należy zachować zimną krew. Jako że mglaki mogą przybrać postać niematerialną, walcząc z nimi trzeba zwracać uwagą na najmniejszy nawet ruch powietrza czy trawy, który może zdradzić położenie potwora. Rzucenie znakiem AARD sprawi, że przybierze namacalną postać, co z kolei pozwoli na zadanie ran mieczem albo innym orężem. Starsze i silniejsze mglaki są w stanie rzucać iluzje (wizualne i materialne) których bez oka nehaleni nie da się obejść.

Dane z innych źródeł

Gra Wyobraźni:

  • Jest to magiczna istota powstała w wyniku koniunkcji sfer. Występuje najczęściej na bagnach, w lasach lub w terenie górskim. Niebezpiecznym czyni mglaka umiejętność wykorzystania czarów w celu zwabienia swej ofiary w pułapkę (np. w przepaść lub trzęsawisko). Mglak jest istotą humanoidalną, zwykle łysą. Ma świecące oczy i usta, ostre uszy, długie szpiczaste palce. Może sprawiać wrażenie półprzeźroczystego czy też nawet eterycznego. W istocie, żelazna broń przejdzie przez niego nie czyniąc mu krzywdy, natomiast srebrna zadziała normalnie. Można go spotkać wyłącznie, gdy wokół jest mgła, choć niektórzy uważają, że sama obecność tej istoty powoduje jej gromadzenie się i to wyjątkowo gęstej.

    Mglak stara się unikać bezpośredniego starcia zdając się na czary, jeśli jednak te nie podziałają może zaatakować, a rany, które zadaje są jak najbardziej realne. Mglak żywi się ciałami swych ofiar stopniowo je osuszając, dlatego wiedźmini potrafią zidentyfikować go po znalezieniu wysuszonych zwłok.

Galeria