FANDOM

Mil Trachta in. Stojeziory - kraina leząca na południu, w północnej Metinnie, za górami Amell. To tam, nad jeziorem Tarn Mira miała znajdować się legendarna Tor Zireael.

Dane z książek SapkowksiegoEdytuj

Od grodu starożytnego i stawnego Assengardu uszliśmy może ze sześć setek stajań na południe, do kraju zwartego Stojeziory. Gdy ze wzgórz na ten kraj poglądnąć, ujrzy się one liczne jeziora sztuczna zaiste rzeczy koleją ułożone we wzory rozmaite.
Wieża Jaskółki

Dotyczące lokalizacji

– Kraina Stojeziory (...) dzisiaj nazywa się Mil Trachta. Jest to bardzo rozległe, przecięte rzeką Yeleną pojezierze w północnej części Metinny, blisko granicy z Nazairem i Mag Turga.
Wieża Jaskółki

(Względem bagien Pereplutu) Jeśli chodzi o Kraj Jezior... Kieruj się na północ przez wzgórza. Unikaj głównych traktów, na głównych traktach zawsze pełno wojska. Gdy dotrzesz do rzeki, dużej rzeki, która nazywa się Sylt, to będzie więcej niż połowa drogi.
Wieża Jaskółki

Kraina Stojeziory - wyjaśnił Vysogota - dzisiaj nazywa się Mil Trachta. Jest to bardzo rozległe, przecięte rzeką Yeleną pojezierze w północnej części Metinny, blisko granicy z Nazairem i Mag Turga.
Wieża Jaskółki

Na Południu, hen za górami Amell, w Metinnie, w krainie zwanej Stojeziory, w miejscu oddalonym od miasta Ellander i świątyni Melitele o pięćset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził rybaka Gostę.
Wieża Jaskółki

Kotlinę wypełniał gęsty kożuch mgły, ale wiedzieli, że w dole jest jezioro, bo tutaj, w Mil Trachta, w każdej kotlinie było jezioro.
Wieża Jaskółki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki