Fandom

Wiedźmińska Wiki

Milo Vanderbeck

3852strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Milo Vanderbeck zw. Rusty - rudowłosy niziołek, chirurg polowy w armii Nordlingów. W bitwie pod Brenną szef jednego z trzech szpitali polowych, w którego skład personelu wchodziły Marti Sodergren, Shani i Iola Druga. Umiera w Mariborze w trakcie epidemii Catriony. Krewny Impi Vanderbeck. Brat żony Rocco Hildebrandta.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

– Macie już przydział?
– Ja nie – bąknęła Eumeid. – Na razie będę na hibernie w obozie pod Wyzimą. Komisarz od werbunku mówił, że wiosną staną tam oddziały kondotierów z północy... Mam być felczerką w którymś z tych oddziałów.
– A ja – uśmiechnęła się blado Iola Druga – mam już przydział. Do chirurgii polowej, do pana Milo Vanderbecka.

Wieża Jaskółki

A nie kto inny, a szurzy mój, Milo Vanderbeck, zwany Rustym, chirurgiem jest polowym, ważną personą w armii.
Pani Jeziora

Elf spojrzał w dół. Na trzęsącego się ze strachu pękatego niziołka, czubkiem kędzierzawej głowy sięgającego mu trochę tylko powyżej pasa.
Pani Jeziora

Rusty i Iola umarli rok po bitwie, w Mariborze, podczas największej eksplozji epidemii gorączki krwotocznej, zarazy zwanej też Czerwoną Śmiercią albo - od nazwy statku, na którym została przywieziona - Plagą Catriony. Uciekli wówczas z Mariboru wszyscy medycy i większość kapłanów. Rusty i Iola zostali, ma się rozumieć. Leczyli, bo byli lekarzami. To, że na Czerwoną Śmierć nie było lekarstwa, nie miało dla nich znaczenia. Zarazili się obydwoje. On umarł na jej rękach, w mocnym, budzącym ufność uścisku jej dużych, brzydkich, wieśniaczych dłoni. Ona umarła cztery dni później. Samotna.
Pani Jeziora

– (...) A co z Iolą Drugą?
– Żyje – pospieszyła z zapewnieniem Eurneid. – Jest w Mariborze. (...) Ona nie wróci do świątyni, matko (...) Jest w szpitalu pana Milo Vanderbrecka, tego chirurga, niziołka. Powiedziała, że chce leczyć. Że tylko temu się poświęci.

Pani Jeziora

Pochodzenie imienia Milo: włoskie.

Pochodzenie imienia Rusty: amerykańskie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki