Fandom

Wiedźmińska Wiki

Milton de Peyrac-Peyran

3733strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Milton de Peyrac-Peyran – baron z Toussaint. Jego herbem jest czarna głowa byka na srebrnym polu. Występuje epizodycznie w Wieży Jaskółki i Pani Jeziora. Jako jeden z kilku błędnych rycerzy, bierze udział w potyczce z ludźmi Słowika w Caed Myrkvid. Jest istotną postacią w dodatku Wiedźmin 3: Krew i Wino

Wiedźmin 3: Krew i Wino Edytuj

Za młodu był błędnym rycerzem i tworzył drużynę rycerską wraz z hrabią Crespi, Ramonem du Lac i hrabią de la Croix. Wtedy otrzymał misję od książęcej pary, aby wywieźć Sylvię Annę, u której podejrzewano Przekleństwo Czarnego Słońca, poza granice księstwa. Zadanie wykonał i zabrał księżniczkę do Caed Dhu, gdzie zostawił ją na mrozie w podartej koronkowej sukni i bez żadnych pieniędzy licząc, że wkrótce umrze.

Na rozkaz księżnej Anny Henrietty przybywa wraz Palmerinem do Velen by odnaleźć Geralta i nakłonić go do podjęcia się zlecenia na Bestię z Beauclair. Po wróceniu do Toussaint wraz z Geraltem i Palmerinem pomaga młodemu rycerzowi Guilluame de Launfal w pokonaniu olbrzyma Goliata. Następnie Bycza Głowa udaje się z wiedźminem do karczmy "Kuroliszek", by zaczerpnąć informacji o ostatnich wydarzeniach z księstwa. Kompani wyruszają następnie w kierunku brzegu rzeki Sansretour aby zbadać miejsce wyłowienia nowej ofiary Bestii – hrabiego de la Croix.

Niedługo potem na zabawie w pałacu, w przebraniu zająca, zostaje zabity przez Dettlaffa, czyli Bestię z Beaculair. Mieszkańcy Toussaint jako powód jego śmierci uznają tchórzostwo barona.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

– Ha, opryszki! – zaryczał brzękliwie jeden z rycerzy, noszący na tarczy czarną byczą głowę na srebrnym polu. – Ha, łajdacy! Na honor, będziecie wisieć!
Wieża Jaskółki

Ale Bycza Głowa – czy raczej baron de Peyrac-Peyran – nie zwracał na niego uwagi. Widział, zdawałoby się, tylko Jaskra.
– Na honor – powiedział przeciągle. – Nie myli mnie wzrok! To pan wicehrabia Julian we własnej osobie. Ha! Ucieszy się księżna pani!

Wieża Jaskółki

Pierwszego poznał od razu, wielkiej byczej głowy na śnieżnobiałej jace nie można było pomylić z innym godłem.
Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Jego bratanek jest strażnikiem w więzieniu.
  • Jeżeli Geralt w trakcie poszukiwań Miltona w pałacowych ogrodach znajdzie klucz i bez informowania Anny Henrietty pójdzie do szklarni, może przez szybę obejrzeć scenę zabójstwa barona. Otworzenie wtedy drzwi kończy się dokładnie tak samo jak wtedy, gdy wiedźmin przychodzi w towarzystwie księżnej.
  • Po zamordowaniu Miltona, z podłogi w szklarni można podnieść maskę zająca, którą baron nosił w trakcie zabawy.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki