FANDOM

Maria Barring, znana jako Milva (ze Starszej Mowy - "Kania"), przez elfy zwana Sor'ca (ze Starszej Mowy - "Siostra") - pochodząca z Górnego Sodden łuczniczka, jedna z niewielu ludzi tolerowanych w Brokilonie. Przewodziła czterem fikcyjnym wyprawom przeciwko driadom, mającym na celu zredukowanie ilości chętnych do takich wypraw. Gdy jej działalność została odkryta, znikła. W czasie II wojny z Nilfgaardem przeprowadzała do Brokilonu rozbite komanda Scoia'tael. Wtedy też zaszła w ciążę z jednym z elfów. Towarzyszka Geralta, w czasie wyprawy roni dziecko. Ginie (jako pierwsza z drużyny) na zamku Stygga postrzelona przez łucznika w brzuch.

Ciekawostki Edytuj

  • Angoulême nazywała ją "ciotką", co bardzo irytowało łuczniczkę.
  • Gdy była nastolatką, molestował ją ojczym, było to jednym z powodów ucieczki Milvy z domu.
  • Nie wiedziała który z dwóch elfów jest ojcem jej dziecka.
  • Podczas bitwy o most na Jarudze poroniła, jej życie uratował Regis.
  • Podczas uczty w Beauclair Milva wzbudziła namiętność barona Amadisa de Trastamara, który wielokrotnie zapraszał ją na wspólne łowy, po czym oświadczył się łuczniczce.
  • W języku łacińskim słowo milvus także oznacza kanię.
  • Łuk Milvy kosztował czterysta novigradzkich koron. Nie posiadając takiej sumy, Milva na targu poświęciła swój zerrikański zefhar, pęk sobolowych łupieży, przecudnej roboty elfi medalionik i koralową kameę wianuszku rzecznych pereł.
  • Jaskier zobaczył warkocz Milvy, gdy wkładał Yennefer do łodzi wiodącą na Wyspę Jabłoni.
  • Pochodzenie imienia Maria: hebrajskie (od mariam - napawać radością).
  • Pochodzenie imienia Maria (męskie): czeskie.
  • Pochodzenie imienia Milva: włoskie.

Galeria Edytuj

Ilustracje z książek Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki