Wikia

Wiedźmińska Wiki

Mistrz fechtunku

Dyskusja0
3000stron na
tej wiki
People Thaler full

Mistrz fechtunku - postac z przygody "Król Żebraków" do gry komputerowej "Wiedzmin", osobisty ochroniarz króla żebraków.

Historia Edytuj

Jego imię nie jest ani razu wspomniane. Specjalizuje się w walce mieczem. Mimo posiadania oprócz dwóch mieczy stalowych jednego srebrnego z potworami radzi sobie trudniej niż z ludzkimi przeciwnikami, w dodatku cierpi na lęk przed niektórymi w związku z opowiadanymi przez jego matkę w dzieciństwie morałami. Z tego powodu nie chce zmierzyc się z garkainem zajmującym piwnicę w domu króla żebraków, jednak swoją fobię chowa przed innymi w tajemnicy. Geralt po raz pierwszy spotyka go w siedzibie króla. Dialog z mistrzem dostępny jest dopiero po ukończeniu zadania "Król żebraków" - wówczas można przyjąc od niego zadanie poboczne "Potwór z piwnicy", polegające na zamordowaniu garkaina. Jeżeli Geralt nie zrobi tego zadania, po przypłynięciu na bagna czeka go walka z grupą bandytów w wiosce ceglarzy. W przeciwnym wypadku wdzięczny mistrz zjawi się tam wcześniej i sam "oczyści teren", wrzucając do wody zwłoki łotrów, którzy zmartwychwstają jako utopce. Ukończenie zadania sprawia, że Mistrz fechtunku będzie przez cały czas obecny na bagnach, więc w razie zagrożenia może pomóc w bojach z innymi wrogami.

Po raz drugi (i ostatni) pojawia się w momencie szturmu armii żebraków i rycerzy opieki społecznej przy sztabie generalnym na wzgórzu, składającym się jeszcze z Króla żebraków, Alojzego i Króla Rybaka. To on zauważa Paca przy moście i oferuje Geraltowi swoją pomoc w ostatecznej rozprawie z nim. Po dobiegnięciu do mostu okazuje się, że Pac wysłał oddział złoczyńców do wioski w celu wymordowania mieszkańców. Jeżeli Geralt ruszy na odsiecz wieśniakom, Mistrz fechtunku i kilku rycerzy opieki rozpoczną walkę z Pacem, ginąc z jego ręki, a na imprezie z okazji zwycięstwa nad Pacem i Manem pojawi się jego duch rozmawiający z pastorem i wyjaśniający mu, że nie przyszedł z zaświatów, nie chcąc przegapic przyjęcia. Jeśli Geralt zdecyduje się na zabicie Paca, razem z mistrzem pokonują i likwidują nekromantę, a wydarzenie w wiosce dzieje się na odwrót: to żywy mistrz fechtunku toczy pogawędkę z duchem pastora.

Mistrz fechtunku pojawił się również w machinimie Bukaj Ksum: Nemezis w dwóch epizodach. W odcinku 4. jest obecny na naradzie Króla ze swoimi "książętami", a kiedy do sali obrad teleportuje się Wielki Mistrz Maciej von Spegeleier i kradnie królowi amulet, szermierz rzuca się na niego z mieczem, lecz przywódca Zakonu Kapustynów ucieka w porę. W odcinku 5. towarzyszy Królowi w organizowaniu armii na Podgrodziu, która ma uderzyc na sługusów Paca i Mana w Odmętach. W żadnym z odcinków nie wypowiada ani słowa.

Dane z dziennika GeraltaEdytuj

Mistrz Fechtunku służy Królowi Żebraków, jako jego osobista straż. jest dobrym wojownikiem, choć potrafi walczyć tylko z ludźmi. Z potworami nie radzi sobie dobrze, dlatego chce, żebym to ja walczył z potworem z piwnicy.

Po wykonaniu zadania dla Mistrza Fechtunku, spotkałem go na bagnach, gdzie pokonał czekających na mnie bandytów.

Mistrz Fechtunku wyruszył z Królem Żebraków do Odmętów. Teraz ma mi pomagać w walce z Pacem.

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki