FANDOM

MorvranVoorhis W3.png

Morvran Voorhis w Wiedźmin 3: Dziki Gon

Morvran Voorhis – cesarz Nilfgaardu, następca Emhyra var Emreisa. Na tron wstąpił jakiś czas po roku 1290. Zmarł ok. 1301 roku. Jego następcą na cesarskim tronie był Jan Calveit.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W Wiedźminie 3 Geralt spotyka Morvrana Voorhisa, gdy wraz z Yennefer dociera do Wyzimy. Zjawia się gdy Białemu Wilkowi zaczynają golić brodę. Okazuje się, że jest dowódcą dywizji Alby, która eskortowała wiedźmina oraz czarodziejkę i pyta Geralta co się stało z jego ludźmi. Kiedy uzyskuje odpowiedź wychodzi. Geralt spotyka go później po rozmowie z Emhyrem, rozmawia on wówczas z pewnym wojskowym na temat neutralności. Geralt może mu powiedzieć swoje zdanie na ten temat, a potem porozmawiać o audiencji z Cesarzem. Dowie się wówczas, że Morvran nie wiedział po co Emhyr go wezwał, a tylko domyślał się, że chodzi o zwykłe wiedźmińskie zlecenie.

W końcowym okresie panowania Emhyra var Emreisa podniesiony do godności koadiutora Cesarstwa. Za panowania cesarza Morvrana Voorhisa fałszywie oskarżony o nadużycia, skazany, więziony w zamku Winneburg. Zrehabilitowany pośmiertnie przez cesarza Jana Calveita w roku 1328.
Czas pogardy

- Imperator Voorhis - powtórzył z naciskiem głęboki głos. - Imperator Voorhis, Stefanie Skellen. Który będzie ożeniony z moją Eilan lub z którąś z córek Joachima. A wtedy ja, jako wielki kanclerz koronny, de Wett jako marszałek spraw wewnętrznych. Chyba, że jako zwolennik jakiegoś tam ludu czy dudu deklarujecie rezygnację z tytułu i stanowiska. Co?
- Zostawmy w spokoju procesy historyczne - rzekł pojednawczo zakatarzony. - Tych i tak nic nie powstrzyma. Na dziś zaś, wasza łaskawość wielki kanclerzu aep Dahy, jeśli mam jakieś zastrzeżenia przeciw osobie princa Voorhisa, to głównie dlatego, że jest to człek żelaznego charakteru, dumny i nieugięty, na którego niełatwo wpłynąć.
- Jeśli można coś podpowiedzieć - odezwał się przeciągający sylaby. - Princ Voorhis ma syna, malutkiego Morvrana. Ten jest znacznie lepszym kandydatem. Po pierwsze, ma mocniejsze prawa do tronu, tak po mieczu, jak i po kądzieli. Po drugie, to dzieciak, za którego rządzić będzie rada regencyjna. Czyli my.

Pani Jeziora

Ciekawostki Edytuj

  • Krewny Emhyra zarówno po mieczu, jak i po kądzieli. Co zasadniczo przyczyniło się do wzniesienia go na tron.
  • Jest synem księcia Voorhisa.
  • Nosi symbol Korporacji Handlowej co znaczy że on i prawdopodobnie jego ojciec są członkami tej organizacji, co by tłumaczyło dlaczego po upadku spisku możnych na czele z Ardalem aep Dahy ród Voorhisów ciągle istnieje. Berengar Leuvaarden chronił wpływowych członków swojej Korporacji zostawiając możliwość wykorzystania Morvrana Voorhisa w przyszłości.
  • W Wiedźmin 3: Dziki Gon jest dobrym przyjacielem (niewykluczone, że kochankiem) baronowej Marii Luizy La Valette.
  • Uważa, że jeśli Ciri zostanie cesarzową, to będzie potrzebowała męża, i że on byłby logicznym wyborem ze względu na pozycję swojej rodziny oraz powiązania z Korporacją Handlową.
  • Bardzo lubi konie i twierdzi, że "są one bardziej uczciwe, niż ludzie".
  • W związku z tą postacią występuje pewna niezgodność. W Sadze jest wspominany jako "malutki", a w trzeciej części gry, sześć-siedem lat później jest już dorosłym mężczyzną, dowódcą dywizji Alba.
Władcy Nilfgaardu Herb Nilfgaardu
TorresFergus var EmreisUzurpatorEmhyr var EmreisCiri (opcjonalnie) • Morvran VoorhisJan Calveit
Cesarskie żony i nałożnice
Aine DermottClara aep Gwydolyn GorDervla Tryffin BroinneFałszywa Ciri

Więcej z Fandomu

Losowa wiki