FANDOM

Morvran Voorhis – cesarz Nilfgaardu, następca Emhyra var Emreisa. Na tron wstąpił jakiś czas po roku 1290. Zmarł ok. 1301 roku. Jego następcą na cesarskim tronie był Jan Calveit.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Edytuj

W Wiedźminie 3 Geralt spotyka Morvrana Voorhisa, gdy wraz z Yennefer dociera do Wyzimy. Zjawia się gdy Białemu Wilkowi zaczynają golić brodę. Okazuje się, że jest dowódcą dywizji Alby, która eskortowała wiedźmina oraz czarodziejkę i pyta Geralta co się stało z jego ludźmi. Kiedy uzyskuje odpowiedź wychodzi. Geralt spotyka go później po rozmowie z Emhyrem, rozmawia on wówczas z pewnym wojskowym na temat neutralności. Geralt może mu powiedzieć swoje zdanie na ten temat, a potem porozmawiać o audiencji z Cesarzem. Dowie się wówczas, że Morvran nie wiedział po co Emhyr go wezwał, a tylko domyślał się, że chodzi o zwykłe wiedźmińskie zlecenie.

Ciekawostki Edytuj

  • Krewny Emhyra zarówno po mieczu, jak i po kądzieli. Co zasadniczo przyczyniło się do wzniesienia go na tron.
  • Jest synem księcia Voorhisa.
  • Nosi symbol Korporacji Handlowej co znaczy że on i prawdopodobnie jego ojciec są członkami tej organizacji, co by tłumaczyło dlaczego po upadku spisku możnych na czele z Ardalem aep Dahy ród Voorhisów ciągle istnieje. Berengar Leuvaarden chronił wpływowych członków swojej Korporacji zostawiając możliwość wykorzystania Morvrana Voorhisa w przyszłości.
  • W Wiedźmin 3: Dziki Gon jest dobrym przyjacielem (niewykluczone, że kochankiem) baronowej Marii Luizy La Valette.
  • Uważa, że jeśli Ciri zostanie cesarzową, to będzie potrzebowała męża, i że on byłby logicznym wyborem ze względu na pozycję swojej rodziny oraz powiązania z Korporacją Handlową.
  • Bardzo lubi konie i twierdzi, że "są one bardziej uczciwe, niż ludzie".
  • W związku z tą postacią występuje pewna niezgodność. W Sadze jest wspominany jako bardzo młody, a w trzeciej części gry, sześć-siedem lat później jest już dorosłym mężczyzną, dowódcą dywizji Alba.
Władcy Nilfgaardu Herb Nilfgaard
TorresFergus var EmreisUzurpatorEmhyr var EmreisCiri (opcjonalnie) • Morvran VoorhisJan Calveit
Cesarskie żony i nałożnice
Aine DermottClara aep Gwydolyn GorDervla Tryffin BroinneFałszywa Ciri

Więcej z Fandomu

Losowa wiki