FANDOM

Nadia Esposito - młoda szlachcianka, sierota wojenna z Rivii. Obraza jej czci i użycie wobec niej przemocy przez krasnoludzkiego przekupnia uważane jest za bezpośredni powód wybuchu rzezi w tym mieście, w której zginął Geralt. Taką przynajmniej wersję wydarzeń podaje m.in profesor Emmerich Gottschalk, nie wiedząc, że dziewczyna była kompletnie pijana, a na bazar wybrała się tylko po to, żeby wraz z kolegami przewracać stragany.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Jasnowłosa dziewczyna w skórzanej, gęsto nabijanej srebrnymi ćwiekami kurtce wymiotowała na środku ulicy, zgięta w pół, przytrzymując się strzemienia hreczkowatej klaczy. Dwaj koledzy dziewczyny, identycznie umundurowani, noszący miecze na plecach i opaski na czołach, plugawie klęli przechodniów bełkotliwymi nieco głosami.
Pani Jeziora

(...) pomagali jasnowłosej dziewczynie umyć się w korycie. Dziewczyna parskała, bełkotliwie dowodziła, że już jej lepiej i ogłaszała, że musi się napić. Że owszem, pójdzie na bazar, by dla krotochwili przewracać stragany, ale wcześniej musi się napić.
Pani Jeziora

Mówiono, że to nie ludzie, lecz krasnoludy zaatakowały pierwsze, że z ich strony wyszła agresja. Że krasnoludzki przekupień obraził młodą szlachciankę Nadię Esposito, sierotę wojenną, że użył wobec niej przemocy. Gdy zaś w obronie szlachcianki stanęli jej przyjaciele, krasnolud skrzyknął swych rodaków. Doszło do bitki, a potem walki, która w mgnieniu oka objęła cały bazar. Walka przerodziła się w rzeź, w zmasowany atak ludności na zajmowaną przez nieludzi część podgrodzia i dzielnicę Wiązowo.
Pani Jeziora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki