Fandom

Wiedźmińska Wiki

Naglfar

3797stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
STATEK W3.png

Naglfar w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon

Naglfar — mityczny okręt pochodzący z Mörhoggu, zbudowany z paznokci umarłych, na którym przypłyną upiory w ostatni dzień świata, by stoczyć ostateczną bitwę dobra ze złem, zwaną Ragh nar Roog. Zabobonni mieszkańcy Skellige obcinają swoim zmarłym paznokcie przed pochówkiem, aby pozbawić demony budulca. Okręt pojawia się w grze Wiedźmin 3. Nie jest to tak naprawdę okręt demonów, ale elfów z ludu Aen Elle. Kieruje nim mag i nawigator Dzikiego Gonu Caranthir, podwładny Eredina.

Dane z książek SapkowskiegoEdytuj

Na Wyspach Skellige, dla przykładu, nieliczni bardzo zabobonni widzieli w kuriozalnych ewenementach zapowiedź Tedd Deireadh, końca świata, poprzedzonego bitwą Ragh nar Roog, finalną walką Światła i Ciemności. Gwałtowny sztorm, który w noc Jesiennego Zrównania wstrząsnął Wyspami, zabobonni uznali za falę pchaną dziobem potwornego Naglfara z Morhoggu, wiozącego armię widm i demonów Chaosu drakkara o burtach zbudowanych z trupich paznokci.
Wieża Jaskółki

– W naszych mitach imię Kambi nosi czarodziejski złoty kogut, który swym pianiem ostrzeże Hemdalla, że nadpływa Naglfar, piekielny drakkar wiozący armię Ciemności: demony i upiory z Morhoggu. Naglfar zbudowany jest z trupich paznokci. Nie uwierzysz, Yennefer, ale wciąż jeszcze są na Skellige ludzie, którzy przed pochówkiem obcinają zmarłym paznokcie, by nie przysparzać upiorom Morhfoggu budulca.
Wieża Jaskółki

Słyszysz? Pieje kogut Kambi. Fala bije o brzeg, fala pchana dziobem Naglfara. Rozbrzmiewa róg Hemdalla stojącego twarzą ku wrogom na tęczowym łuku Bifrostu. Nadciąga Białe Zimno, nadciąga wichura i zamieć... Ziemia drży od gwałtownych poruszeń Węża... Wilk pożera słońce. Księżyc czernieje. Jest tylko zimno i ciemność. Nienawiść, zemsta i krew... Po czyjej stronie staniesz, Yennefer?
Wieża Jaskółki

Ciekawostki Edytuj

  • Naglfar występuje też w mitologii nordyckiej, często pod inną nazwą - Nagelfar - i ma te same opisy, co w Wiedźminlandii. Jednak według mieszkańców Skandynawii nie należy obcinać paznokci, bo to przyspieszy przybycie okrętu.
  • Obserwując morze na Skelige można zobaczyć statek-widmo wyłaniający się z głębin. Nie ma on jednak załogi co można zauważyć za pomocą moda na wolną kamerę.
  • W Wiedzminie 3 Naglfar widać 4 razy: podczas snu Geralta na początku gry, kiedy Ciri ucieka z Larwik do Skały Topielców, na wyspie Mgieł i podczas ostatecznej bitwy z Dzikim Gonem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki