FANDOM

Nazairnilfgaardzka prowincja[1][2][3] leżąca na południe od Gór Amell[3].

Od północy Nazair graniczy z Królestwem Cintry, granicę wyznacza Dolina Marnadal[4]. Państwo graniczy również z Mil Trachta - pojezierzem w Metinnie oraz prawdopodobnie z Mag Turga[4].

Historia Edytuj

Z niepodległego Nazairu pochodziła królowa Cintry Becca, która związała się z Cerbinem - założycielem cintryjskiej dynastii. Mieli wiele dzieci, tron odziedziczył pierworodny syn Correl[2].

W latach 1197-1209 Cintra rządzona przez króla Corbetta popsuła sobie stosunki z Nazairem[2].

Około 1232 roku Nazair siał spustoszenie na południu Cintry paląc wsie. Królowa Calanthe, rządząca wówczas rok, wystąpiła Nazairczykom naprzeciw. Doszło do bitwy pod Chociebużem, w której zginęło 3 tys. ludzi. Calanthe zyskała po bitwie przydomek Lwicy z Cintry[2][5].

Później rozpoczęła się ekspansja cesarstwa Nilfgaardu na północ. W 1239 roku cesarstwo zajęło Ebbing, później Metinnę i Nazair. Państwa utraciły niepodległość[6].

Po 1263 roku i bitwie o Wzgórze Sodden Nazairczycy zorganizowali powstanie, lecz zostało ono zdławione przez młodych nilfgaardzkich oficerów[3].

Geografia Edytuj

Według Giraldusa Temeriensisa Nazair jest rozległą, acz ubogą krainą. Przed nadejściem Nilfgaardczyków władza królewska rozpościerała się głównie na wybrzeżu. Dalszy teren jest skalisty i pagórkowaty[7].

Znane miasta Edytuj

Heraldyka i weksylologia Edytuj

H Prowincja Nazair H Nazair 3 H Nazair 2 H Nazair GW H Nazair H Prowincja Nazair

Herb Nazairu nie został opisany w książkach.

Pierwsza propozycja autorstwa Mboro przedstawia herb prowincji Nazair.
Blazon: Tarcza ścięta. W polu górnym, czarnym pół słońca złotego. Pole dolne dwudzielne w pas linią falującą; w części górnej, czerwonej srebrny żaglowiec umieszczony tak, by dotykał części dolnej, niebieskiej, bez znaku.

Druga propozycja z czeskich książek przedstawia herb niepodległego Nazairu.
Blazon: W polu złotym pięciopłatkowa róża niebieska o listkach zielonych i środku złotym.

Trzecia propozycja autorstwa Juraj103 przedstawia herb niepodległego Nazairu.

Czwarta propozycja z gry Wiedźmin: Gra Wyobraźni przedstawia herb niepodległego Nazairu.
Blazon: W polu niebieskim dwa topory ostrzami zwrócone na zewnątrz tarczy

Piąta propozycja autorstwa Ruttou przedstawia herb niepodległego Nazairu.
Blazon: W polu srebrnym pięciopłatkowa róża niebieska o listkach zielonych i środku złotym.

Szósta propozycja autorstwa Ruttou przedstawia herb prowincji Nazair.
Blazon: Tarcza ścięta. W polu górnym, czarnym pół słońca złotego; w polu dolnym, srebrnym pięciopłatkowa róża niebieska o listkach zielonych i środku złotym.

Flaga Nazair

Propozycja autorstwa Ruttou przedstawia flagę niepodległego Nazairu.
Opis: Niebieska róża na złotym tle.

Osoby związane z państwem Edytuj

Kultura Edytuj

Nazairczycy znani są ze swojego rozbójniczego charakteru. Na wschód od wybrzeża rozpościerał się skalisty teren zamieszkiwany przez klany górali, które toczyły ze sobą nieustanne wojny o bydło i kobiety. Nilfgaardczycy zdołali podporządkować sobie część klanów, ale w Nazairze wciąż są rejony, w które nie zapuszczają się nawet cesarscy żołnierze[7].

Ciekawostki Edytuj

  • Z Nazairu pochodziły sadzonki niebieskich róż, rosnących na dziedzińcu posiadłości Nivellena[8]

Przypisy Edytuj

  1. Alfabet Sapkowskiego
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Genealogie
  3. 3,0 3,1 3,2 Krew elfów
  4. 4,0 4,1 Wieża Jaskółki.
  5. Kwestia ceny.
  6. Chrzest ognia.
  7. 7,0 7,1 Wiedźmin: Gra Wyobraźni
  8. Ziarno prawdy