FANDOM

Propozycja herbu Nazairu
herb nieoficjalny

Hrb unof Nazair

Nazair - kraina położona na południe od Gór Amell (gdzie też znajdują się Stoki oraz przełęcz Theodula), wiele lat temu podbita przez Nilfgaard, teraz Nazair stanowi prowincję cesarstwa. Od północy Nazair graniczy z Cintrą oraz Dolnym Sodden, od wschodu z Mag Turga, a od południa z Metinną, gdzie granicę stanowi rzeka Yelena. Nazair ma swietne wyroby odzieżowe.

Główne miasta Edytuj

- (...) Jakiś grubas ścina róże z krzewu ciotuni. A trzeba ci wiedzieć, że to nie byle co, ale niebieskie róże z Nazairu, sadzonki przywiózł jeszcze dziadunio.
Ostatnie życzenie

- (...) Emhyr (...) wykończył własną kadrę dowódczą. Kto więc teraz poprowadzi ich armię? (...)
- Zrobią to młodzi i zdolni oficerowie, (...) o których już się słyszy. Ci, którzy zdławili powstania w Metinnie i Nazairze, którzy w krótkim czasie rozbili rebeliantów w Ebbing

Krew elfów

- Tak, to prawda. Podbili Metinnę, Maecht, Nazair, Ebbing, wszystkie królestwa na południe od Gór Amell.
Krew elfów

– (...) Stamtąd już łatwo trafić: szlakiem bez przerwy ciągną oddziały i transporty wojskowe, przez Nazair i Schody Mamadalu, przełęcz wiodącą na północ do Doliny Mamadal. A Dolina Mamadal to już Cintra.
Wieża Jaskółki

– Kraina Stojeziory (...) dzisiaj nazywa się Mil Trachta. Jest to bardzo rozległe, przecięte rzeką Yeleną pojezierze w północnej części Metinny, blisko granicy z Nazairem i Mag Turga.
Wieża Jaskółki

Ciekawostki i inne informacje Edytuj

  • Z Nazairu pochodziły sadzonki niebieskich róż, rosnących na dziedzińcu posiadłości Nivellena.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki